کف حمایتی دلار/ پیش بینی قیمت دلار امروز 13 خرداد

کدخبر: ۵۷۷۹۳۳
نرخ دلار هرات با افت 600 تومانی به کف حمایتی 50 هزار و 700 تومان برخورد کرد.
کف حمایتی دلار/ پیش بینی قیمت دلار امروز 13 خرداد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران،  قیمت دلار  تحت تاثیر خبرهای تبادل زندانی‌ها و بسته شدن دو موضوع اختلافی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با کاهش مواجه و وارد کانال 50 هزار تومان شد.

نرخ  دلار هرات  با افت 600 تومانی به کف حمایتی 50 هزار و 700 تومان برخورد کرد. طی بیش از 45 روز گذشته این دومین بار بود که  قیمت دلار  به این سطح خورده و معامله‌گران معتقد بودند اگر این سطح از دست می‌رفت نرخ با فشار فروش می‌توانست به کف کانال 50 هزار تومان برود. ماندگاری  قیمت دلار  در این کانال فقط یک روز دوام آورد. 

قیمت  دلار هرات  با افزایش در انتهای هفته دوباره به مقاومت 51 هزار و 200 تومان رسید. این مرز درحالی از دست رفته بود که معامله‌گرانذبازار با خبرهای مخابره شده انتظار برگشت به  مذاکرات برجامی  را داشتند اما بعد از صحبت‌های جان کربی که گفت  برجام  در دستور کار نیست، نرخ برگشت. به عقیده معامله‌گران اگر خبرهای تکمیلی در این هفته مثبت نباشد، قیمت دلار توان برگشت به سطوح بالا را دارد.

کاهشی‌های بازار معتقدند طی معاملات شنبه قیمت دلار دوباره به سمت شکستن حمایت مهم 50 هزار و 700 تومان می‌رود و اگر بازار زیر این سطح تثبیت دهد، چراغ کانال 49 هزار تومان برای دلار روشن خواهد شد. این دسته می‌گویند آزادسازی منابع بلوکه شده و خبر سفر رافائل گروسی به تهران می‌تواند قیمت دلار را به دامنه 40 هزار تومان ببرد. از نگاه آن‌ها زور خبرهای مثبت در بازار بیشتر از اخبار منفی خواهد بود.

اما افزایشی‌ها معتقدند که  بازار ارز  به اندازه کافی به وسیله اخبار کاهش پیدا کرده است و در این هفته نتیجه نشست شورای حکام می‌تواند نوسان افزایش به بازار بدهد. اولین سد  افزایش قیمت دلار  از نگاه این عده 51 هزار و 200 تومان است و فشار خرید در صورت عبور نرخ از 52 هزار و 200 تومان اتفاق خواهد افتاد. آن‌ها تصور می‌کنند بازار در مقابل اخبار واکسینه شده است و یک توافق واقعی می‌تواند نرخ دلار را به زیر 50 هزار تومان ببرد. همچنین این گروه اعتقاد دارند ورود پول آزاد شده از حساب‌های وکالتی  خودرو  از 24 خرداد به  بازار ارز  و  بازار سکه  می‌تواند سوخت  افزایش قیمت دلار  باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید