رصد بازار خودرو؛

پشت پرده قیمت سازی در بازار خودرو

کدخبر: ۵۷۸۲۲۹
بررسی قیمت خودروهای موجود در بازار حکایت از کاهش قیمت دارد اما به نظر می رسد این اتفاق بیش از آنکه حاصل اتخاذ سیاست های درست از سوی وزارت صمت باشد به دلیل محدود شدن دامنه نرخ ارز است.
پشت پرده قیمت سازی در بازار خودرو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بازار خودرو با شروع سال 1402 روزهای ملتهبی را تجربه کرد. تا اواسط اردیبهشت امسال روند قیمت خودرو صعودی بود و همین مساله سیاست گذار خودرویی را به فکر انداخت تا به نوعی جلوی افزایش قیمت بازاری خودرو را بگیرد.

جلوگیری از درج قیمت در پلتفرم های انتشار دهنده آگهی خودرو یکی از سیاست‌های تکراری مدیران صمت بود. بررسی قیمت خودروهای موجود در بازار حکایت از کاهش قیمت دارد اما به نظر می رسد این اتفاق بیش از آنکه حاصل اتخاذ سیاست های درست از سوی وزارت صمت باشد به دلیل محدود شدن دامنه نرخ ارز است.

اما به رغم ریزش نسبی قیمت ها این سوالها همچنان به قوت خود باقی است. آیا پلتفرم های انتشار دهنده آگهی خودرو می توانند با قیمت سازی بازار خودرو را تحت تاثیر قرار دهند؟ چرا بار دیگر سایت های منتشر کننده آگهی خودرو در تیررس سیاست گذار قرار گرفته اند؟ آیا ایده سیاست گذار درباره ممنوعیت انتشار قیمت در آگهی ها منجر به کنترل قیمت بازاری خودرو می شود؟

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید