رصد بازار خودرو؛

لندکروز خیلی با ۲۰۶ فرق دارد!

کدخبر: ۵۹۱۱۱۹
خودروهایی که در داخل کشور تردد می‌کنند، میزان مصرف سوخت مشخصی دارند. خودروهای داخلی و خودروهای وارداتی، میزان مصرف سوخت متفاوتی دارند و درواقع باید به این نکته اشاره کرد که مصرف سوخت ۲۰۶ با لندکروز متفاوت است.
لندکروز خیلی با ۲۰۶ فرق دارد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از گسترش نیوز،  اگر فرد پولداری باشید، برایتان چندان تفاوتی ندارد که خودروی انتخابی شما، چه میزان مصرف سوخت دارد اما اگر از وضع مالی متوسط برخوردار باشید، قطعا برایتان مهم است که چه خودرویی انتخاب کنید. باتوجه به آنکه بنزین در کشور ما نرخ چندان ثابتی ندارد و هر سال باید منتظر بمانیم تا یک نرخ جدید از سوی دولت مشخص شود، افراد سعی می‌کنند خودروهایی را انتخاب کنند که مصرف سوخت کم تری داشته باشد.

لندکروز

 

برای مثال خودروی لندکروز از مصرف سوخت بسیار بالایی برخوردار است. این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند و باک این خودرو ۱۳۸ لیتر بنزین در خود جای می‌دهد. ۶ عدد سیلندر دارد و دارای ۲ دیفرانسیل است. این خودرو محصول کشور ژاپن بوده و حداکثر زمان برای پر کردن سرعت از صفر تا ۱۰۰ چیزی حدود ۹ ثانیه زمان می‌خواهد. اگر بخواهیم به امکانات این خودرو اشاره کنیم می‌توان به گیربکس ۵ سرعته خودکار - ظرفیت ۸ نفر - دارای دو باک بنزین ۹۳ و ۴۵ لیتری - سیستم انتقال نیرو به چهارچرخ ۴WD - سنسور جلو و عقب - بال عقب - سیستم ورود بدون کلید - سیستم Start/Stop - رینگ‌های ۱۸ اینچی - یخچال - کروز کنترل - آینه الکتروکرومیک و برقی و.... اشاره کرد.

خودرو-۲۰۶

اما خودروی ۲۰۶ که این روزها بحث داغ مقایسه آن با لندکروز، در فضای مجازی پر شده است و به گفته یکی از مقامات مسئول، هیچ تفاوتی با لندکروز ندارد، باید گفت از همه لحاظ، این خودرو قابل مقایسه با لندکروز نیست. درست است که ۲۰۶ در داخل کشور، طرفدارهای زیادی دارد اما اصل ماجرا این است که مقایسه آن با لندکروز اشتباه است.

خودروی ۲۰۶ در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند و باک این خودرو نهایت ۵۰ لیتر بنزین را در خود جای می‌دهد. دارای ۴ سیلندر بوده و حداکثر زمان برای پر کردن شتاب صفر تا ۱۰۰ آن چیزی حدود، ۱۴ ثانیه زمان می‌خواهد. پس تا الان متوجه شدیم که از نظر مصرف بنزین، حجم باک و شتاب صفر تا ۱۰۰، تفاوت‌های بسیاری با لندکروز دارد. اگر بخواهیم امکانات این خودرو را بررسی کنیم باید به چراغ مه شکن جلو و عقب - چراغ نقشه‌خوان - قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو - آیینه‌های جانبی دستی - قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی - سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) - کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و یک سری امکانات جزئی اشاره کنیم. پس باید گفت از نظر امکانات هم با لندکروز تفاوت‌های بسیاری دارد.

هایما

دنا

دنا و هایما

کمی از این ۲ خودرو فاصله بگیریم و مصرف سوخت سایر خودروهای خارجی با داخلی را بررسی کنیم. خودروی هایما، محصول کشور چین است که طرفداران بسیاری دارد. ۶/۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت دارد و باک این خودرو ۶۱ لیتر بنزین در خود جای می‌دهد. اما خودروی دیگر دنا است. خودروی دنا که به گفته کارخانه سازنده آن بسیار با کیفیت است و سر و صدای بسیاری هم نسخه پلاس آن داشت، باید گفت با خودروی هایما تفاوت دارد. خودروی دنا در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند و باک این خودرو ۶۰ لیتر بنزین را در خود جای می‌دهد.

نیسان جوک و ال ۹۰

خودروهای بعدی که می‌خواهیم مصرف سوخت آن هارا بررسی کنیم، نیسان جوک با ال ۹۰ است. نیسان جوک محصول کشور ژاپن بوده و یک خودروی اسپورت و جوان پسند است. مصرف سوخت خودروی نیسان جوک در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶لیتر است و ۴۶ لیتر بنزین را در باک خود جای می‌دهد. این خودرو در سال ۲۰۱۱ طراحی و تولید شده است. اما ال ۹۰ که چندان خودروی محبوبی نبوده و در واقع انتخاب اول بسیاری از خریداران خودرو نیست. این خودرو تقریبا ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف بنزین دارد و ۵۰ لیتر بنزین در خود جای می‌دهد.

نیسان جوک

ال ۹۰

کلام آخر

اگر می‌خواستیم تعداد بیشتری از خودروهای داخلی و خارجی را از نظر مصرف سوخت بررسی کنیم، باید حجم این گزارش بیشتر می‌شد و از حوصله خواننده خارج بود. اما سعی بر این بود که در نگاه اول بیشتر به تفاوت‌های ۲۰۶ و لندکروز اشاره کنیم تا همه بدانند که این ۲ خودرو بر خلاف نظر خیلی از مسئولان اصلا قابل مقایسه باهم نیستند اما در بررسی‌های بعدی سعی بر این شد تا خودروهایی را بررسی کنیم که نام آنها بیشتر بر سر زبان‌ها است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید