رصد بازار خودرو؛

واکنش سایپا به خبر احتکار خودرو با هدف افزایش قیمت

کدخبر: ۶۰۱۶۴۱
اقتصادنیوز: سایپا پس از انتشار خبر احتکار ۲ خودروساز بزرگ کشور با هدف اخذ مجوز افزایش قیمت توضیحاتی را درباره تعداد عرضه خودرو شاهین و تحویل آن ارائه کرد.
واکنش سایپا به خبر احتکار خودرو با هدف افزایش قیمت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، شرکت خودروسازی سایپا پیرامون درج خبری با عنوان احتکار ۲ خودروساز بزرگ کشور با هدف اخذ مجوز افزایش قیمت که در خبرگزاری ها منتشر شد، به ارائه توضیحاتی پرداخت. 

در این توضیحات آمده است: گروه خودروسازی سایپا با برنامه تدوین شده موفق شد از ابتدای سال جاری تاکنون تولید خودروی شاهین را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۶ درصد افزایش دهد.

برنامه گروه سایپا حفظ این رکورد و تداوم افزایش تولید خودروی مذکور است و این درحالی است که به همین میزان فاکتور خودروهای مشتریان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است؛ در راستای رعایت استانداردهای الزامی ۸۵گانه، گروه خودروسازی سایپا، خودروهای شاهین را مجهز به سیستم ESC (سیستم کنترل پایداری الکترونیکی)  تولید کرده است و در حال حاضر تعهدات مشتریان با سیستم ESC بدون دریافت وجه، بابت سیستم مذکور تحویل می‌شود؛‌ هزینه سیستم مذکور از محل خسارت تاخیر در تحویل محاسبه خواهد شد. 

در این توضیحات نوشته شده است: طی چند هفته گذشته تاکنون بیش از ۵ هزار و ۱۹ دستگاه خودروی شاهین مجهز به سیستم ESC  مطابق نوبت به نام مشتریان  تخصیص و فاکتور شده است.

این خودروساز اعلام کرد که در ۲ مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه صرفا تعداد ۳۸۹ هزار و ۴۳۴ نفر متقاضی خودروی شاهین بوده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید