صادرات آب معدنی ؛

ورشکستگی آبی در کشور/ آب ایران حراج شد

کدخبر: ۶۰۵۹۵۴
اقتصادنیوز: درحالی که کشور با ابر بحران «آب» روبرو است. سخنگوی صنعت آب از صادرات آب معدنی خبر داد.
ورشکستگی آبی در کشور/ آب ایران حراج شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، درحالی که به گفته فعالان حوزه آب، منابع آبی ایران شرایط بسیار بدی دارد و باید در فضای واقعی برای ابرچالش کشور، «ورشکستگی آب» برنامه‌ریزی انجام شود و باید سیاست‌های اصلاح مدیریت منابع آب هرچه سریع‌تر اجرا شود. سخنگوی صنعت آب از  صادرات  آب معدنی ایران دفاع می‌کند . عیسی بزرگ‌زاده معتقد است: حجم آب معدنی که از کشور خارج می‌شود در قیاس با آب شرب بسیار محدود است به‌طوری که نمی‌توان نام صادرات آب را روی آن گذاشت، ضمن اینکه برای این موضوع نیز تدابیری لحاظ می‌شود.او بااشاره آب معدنی از منابعی تامین می‌شود که در آن مناطق منابع آب کافی وجود دارد، گفت: به‌طور مثال در صورتی اجازه برداشت آب معدنی در یک چشمه به یک سرمایه‌گذار داده می‌شود که در آن منطقه مشکل پایداری محیط زیستی وجود نداشته باشد، در این شرایط مشکلی برای براداشت آب نیست.

به گفته سخنگوی آب زمانی که سرمایه‌گذار درخواست می‌دهد که با احداث یک کارخانه و ایجاد اشتغال کار را پیش ببرد و در آن منطقه‌ نیز مشکلی از نظر منابع آبی و محیط زیستی وجود نداشته باشد با این مساله موافقت به عمل می آید.

 به نقل از ایسنا بزرگ‌زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه این موضوع مشمول فشارهای سیستمی نمی‌شود و با تاب آوری اکوسیستمی کشور تداخل ندارد، از نظر ما مانعی برای صادرات آب معدنی نیست.

شاید سخنگوی صنعت آب به تصور اینکه در دو سال پیاپی موجودی سدهای کشور ۱۳ درصد وضعیت بهتری داشته است گفته که ایران می‌تواند منابع آبی را صادر کند.

چند روز قبل بود بزرگ‌زاده اعلام کرده بود: در حال حاضر موجودی مخازن سدهای کشور ۲۰.۲۹ میلیارد متر معکب است که این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۸.۳ میلیارد متر مکعب بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید