ناگفته های معاون اسبق ارزی بانک مرکزی از نرخ دلار / دلار به کدام سو می رود ؟

کدخبر: ۶۰۹۰۳۲
اقتصاد نیوز : معاون اسبق ارزی بانک مرکزی تاکید کرد: ضرورت دارد نرخ تورم به محدوده ۳۰ درصد بازگردد تا اقتصاد امکان بازیابی خود را داشته باشد.
ناگفته های معاون اسبق ارزی بانک مرکزی از نرخ دلار /  دلار به کدام سو می رود ؟

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از اخبر آنلاین ، سیدکمال سیدعلی، معاون اسبق ارزی بانک مرکزی در پاسخ به این سئوال که پیش‌بینی شما از قیمت ارز در ماه‌های پیش رو چیست؟ گفت: ما وارد دوره ثبات نشدیم. این مساله‌ی مهمی است. هنوز در شرایط حساس و شکننده‌ای هستیم و در نتیجه انتظار اینکه قیمت ارز با توجه به داده‌های اقتصادی تغییر چندانی نداشته باشد، بیهوده است.

 

هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری تبادلات تجاری ایران و طالبان

وی گفت: مشخص نیست دولت چگونه می‌خواهد کسری بودجه را تامین کند. این وضعیت سبب شده است که نتوانیم پیش‌بینی دقیقی از قیمت ارز داشته باشیم اما با توجه به ماندگاری تورم در محدوده بالاتر از ۴۵ درصد و انتظار تداوم این روند تا پایان ماه، چطور می‌شود امیدوار بود قیمت ارز دستخوش افزایش نشود.

او با تاکید بر اینکه ضرورت دارد نرخ تورم به محدوده ۳۰ درصد بازگردد تا اقتصاد امکان بازیابی خود را داشته باشد، گفت: مهمترین اثر مخرب این وضعیت این است که احتمال بروز شوک قیمتی تقویت می‌شود . درست است که بازارساز با ابزارهای خود قیمت را مهار می‌کند اما در حقیقت این مهار همیشگی نیست و در نتیجه افزایش قیمت به آینده موکول می‌شود. این موکول شدن به آینده نیز خطر بزرگ شوک تورمی را پیش پای اقتصاد قرار می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید