شرط استفاده از مازوت در نیروگاه‌های برق/ آخرین وضعیت ذخیره سوخت نیروگاه‌های برق

کدخبر: ۶۱۰۳۳۹
مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران بزرگ با اعلام اینکه امسال نیروگاه‌ها مقدار سوخت مناسبی را در مخازن خود ذخیره کرده‌اند تا در تامین برق با مشکل مواجه نباشیم، گفت: تحویل سوخت به نیروگاه‌ها در فصل زمستان به علت افزایش مصرف گاز در بخش خانگی به عدد 100 میلیون مترمکعب می‌رسد، به همین دلیل گازوئیل به عنوان سوخت دوم و بعد از آن مازوت جایگزین خواهد شد.
شرط استفاده از مازوت در نیروگاه‌های برق/ آخرین وضعیت ذخیره سوخت نیروگاه‌های برق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ حبیب قراگوزلو، مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران بزرگ ضمن بیان اینکه شرکت برق منطقه‌ای تهران از هفت محصول دانش بنیان حمایت‌هایی را انجام داده است، گفت: برخی از این محصولات در حال حاضر به مرحله تست و راه اندازی رسیده است که می‌توان به تولید رله‌های حفاظتی برای کابل‌های 63 کیلوولتی اشاره کرد. 

 

 

وی افزود: دستگاه تب چنجر که وظیفه تنظیم ولتاژ در ترانسفورماتور‌ها به عهده دارد و وارداتی است و تجهیزالت اف سی ال از دیگر محصولاتی هستند که از طریق همکاری با شرکت‌های دانش بنیان به دنبال بومی سازی آن‌ها هستیم. 

 مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران بزرگ با اشاره به اینکه اوج مصرف برق تهران در فصل گرم امسال با افزایش 5 درصدی 12 هزار و 700 مگاوات بوده است، درباره مصرف برق در فصل سرد سال گفت: از آن جاییکه در فصل سرد سال مصرف گاز در بخش خانگی افزایش پیدا می‌کند و سوخت بیشتر نیروگاه‌های کشور را گاز تشکیل می‌دهد، نیروگاه‌ها ممکن است با کمبود سوخت مواجه شوند، در غیر این صورت در زمستان هیچ مشکلی برای تامین برق در شبکه وجود ندارد.

قراگوزلو افزود:البته امسال نیروگاه‌ها مقدار سوخت مناسبی را در مخازن خود ذخیره کرده اند تا در تامین برق با مشکل مواجه نباشیم.

وی در ادامه گفت: اگر سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها را 220 میلیون مترمکعب درنظر بگیریم، تحویل سوخت به نیروگاه‌ها در فصل زمستان به علت افزایش مصرف گاز در بخش خانگی به عدد 100 میلیون مترمکعب می‌رسد، به همین دلیل به سمت استفاده از سوخت دوم یعنی گازوئیل و بعد از آن نیز اگر در برخی مناطق دچار کمبود سوخت شویم به سمت استفاده از مازوت می‌رویم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران بزرگ تشریح کرد: البته به هر مقداری که مصرف گاز در بخش خانگی کاهش پیدا کند، مقدار تحویل گاز به نیروگاه‌ها افزایش خواهد داشت.

 قراگوزلو در پاسخ به سوالی درباره اقدامات لازم برای گذر از اوج بار مصرف برق در سال 1403، گفت: در مجموع 180 اقدام اساسی در وزارت نیرو تعریف شده است که 67 برنامه در حوزه شبکه انتقال برق منطقه ای‌ها و از این تعداد نیز 10 اقدام در حوزه برق منطقه‌ای تهران است که از جمله این اقدامات برای تهران می‌توان به وارد مدار کردن 4 پست انتقال مدار اشاره کرد.

وی همچنین در خصوص شرایط کابل‌های انتقال برق در کشور گفت: برق منطقه‌ای تهران بیشترین مقدار کابل‌های زیرزمینی در سطح 230 کیلوولت یعنی معادل 90 درصد این نوع کابل در کشور و کابل‌های 63 کیلوولت را دارد که اکنون جایگزینی کابل‌های خشک به جای کابل‌های روغنی که هم ایمنی بهتری دارند و هم برای محیط زیست بهتر هستند در حال انجام است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید