خبر خوش رئیس‌جمهور برای این افراد

کدخبر: ۶۱۲۷۴۹
اقتصادنیوز: پس از پیگیری‌های وزیر ارشاد برای رفع برخی مشکلات معیشتی کتابداران، ابراهیم رئیسی سازمان برنامه و بودجه را ملزم به اختصاص اعتبار برای رفع مشکلات معیشتی کتابداران کرد.
 خبر خوش رئیس‌جمهور برای این افراد

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر نوشته است: "سال گذشته در پی تاکید رئیس‌جمهور در آئین روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار برای حل مشکلات قشر کتابدار و همچنین دسترسی آسان به کتاب و پایین آمدن قیمت آن در سبد خانوار، وزیر فرهنگ در نامه‌ای به رئیس‌جمهور پیشنهادهایی درباره تحقق راهکارهای دسترسی آسان به کتاب، حل مشکلات معیشتی قشر کتابدار و ترمیم حقوق ایشان در راستای عمل به وعده­‌های دولت مردمی ارائه کرد.

فوری/ واریز سود سهام عدالت تا شب یلدا/ پرداخت سود ۶۰۰ هزار تا ۱.۲ میلیون تومانی به سهامداران

بر اساس دستور رئیس‌جمهور دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان برنامه و بودجه ملزم به همکاری برای رفع مشکلات کتابداران و همچنین دسترسی آسان به کتاب در سبد خانوار شده‌اند.

بر اساس دستور رئیس‌جمهور سازمان برنامه و بودجه ملزم است به منظور رفع موقتی مشکل معیشت کتابداران در چارچوب ضوابط بودجه اعتبار لازم اختصاص دهد.

گفت‌گوی مهم رئیسی با محوریت تحولات غزه/ توصیه رئیس جمهوری به کشورهای اسلامی+ فیلم

همچنین سازمان برنامه و بودجه ملزم است اعتبارات لازم برای تکمیل کتابخانه‌های مرکزی استان­‌ها را تخصیص دهد.

در بخش دیگری از دستور رئیس‌جمهور آمده لازم است تفاهم‌نامه­‌ای میان وزارت آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه­‌های عمومی کشور به منظور استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت­‌های آن نهاد در دسترسی آسان به کتاب برای دانش‌آموزان و ایجاد زنگ مطالعه در مدارس منعقد شود.

همچنین اقدامات لازم به منظور واگذاری کتابخانه­‌های عمومی به ظرفیت های مردمی در قالب قراردادهای بلندمدت با هدف تحقق امر مردمی‌سازی و کاهش هزینه‌های دولت از دیگر دستورات رئیس‌جمهور در این زمینه است." 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید