این خودروی روسی پرطرفدار شد/ برندی جامانده از دوران شوری+ عکس

کدخبر: ۶۱۴۴۳۳
اقتصادنیوز: بر اساس داده‌های آژانس تحلیلی روسی Autostat، خودروی روسیه مسکویچ متعلق به دوران شوروی برای اولین‌بار در ماه نوامبر وارد فهرست ۱۰ برند پرفروش این کشور شد. فروش خودروهای سواری جدید در ماه نوامبر، در روسیه با ۱۱۳ درصد افزایش سالانه به ۱۰۹ هزار و ۷۰۶ دستگاه رسید که نشان دهنده بازگشت از رکود ناشی از تحریم‌ها و خروج خودروسازان غربی در سال ۲۰۲۲ است.
این خودروی روسی پرطرفدار شد/ برندی جامانده از دوران شوری+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز، مسکویچ که تولید خود را در سال جاری در کارخانه‌ای در مسکو راه اندازی کرد، توسط دولت روسیه به مبلغ نمادین یک روبل از رنو خریداری شد. منابع به رویترز گفته‌اند که که مدل مسکویچ ۳ در واقع یک جک سه هول  X۴ است که در مسکو با استفاده از کیت‌های خریداری شده از یک شریک چینی مونتاژ شده است.

Moskvich-6-1-900x506

بر اساس گزارش ایسنا، مسکویچ از نظر میزان فروش، با ۱.۷ درصد سهم بازار و فروش ۱۹۱۰ دستگاه در رتبه نهم فهرست پرفروش‌ترین خودروهای ماه نوامبر قرار گرفت. از ژانویه تا نوامبر، در مجموع ۱۰ هزار و ۶۷۶ خودروی مسکویچ فروخته شد.

62831376

ماجرای مسکوویچ به سال  ۱۹۲۹ میلادی باز می گردد که کارخانه خودروسازی جدیدی در مسکو تاسیس شد. در پایان جنگ جهانی دوم، شورای وزیران اتحاد جماهیر شوروی، در ماه مه ۱۹۴۵ آیین‌نامه‌ای برای تولید خودروهای سواری تصویب کرد. بر اساس آیین‌نامه جدید، تولید خودرو سواری کوچک «مسکویچ» در دستور کار قرار گرفت و به همین منظور کارخانه خودروسازی مسکو بازسازی شد. شرکت دولتی، کار خود را با نام «کارخانه خودروهای کوچک مسکو» (MZMA) از سر گرفت. سرعت کار آنقدر بالا بود که دو سال بعد اولین محصول با نام «مسکویچ ۴۰۰» به بازار آمد و یک سال بعد صادرات آن آغاز شد.

Moskvich-6-2-900x506

فارغ از مسکویچ، لادا محبوب‌ترین خودروی روسیه، در ماه نوامبر 2023 با فروش ۳۲ هزار و ۶۵۱ خودرو و سهم بازار ۲۹.۸ درصد پیشتاز شد. خودروهای چینی بیشتر جایگاه‌های دیگر فهرست را دارند و جایگزین برندهای اروپایی و ژاپنی می‌شوند.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌های Autustat نشان می دهد که به نظر می رسد فروش خودروهای چینی در بیش از ۵۶ درصد از بازار به اوج خود رسیده است زیرا تولید داخلی روسیه پس از خروج خودروسازان غربی بهبود یافته است.

طبق گزارش Autostat، در ۱۱ ماه گذشته ۹۳۹ هزار و ۲۵۴ خودروی سواری جدید در روسیه فروخته شده است که تقریباً ۶۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید