آنچه باید از یارانه شب یلدایی بدانیم

کدخبر: ۶۱۷۱۲۲
اقتصادنیوز: در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر یارانه شب یلدا به ازای نفری یک تا چهار میلیون منتشر شد اما واقعیت ماجرا چیست؟
آنچه باید از یارانه شب یلدایی بدانیم

به گزارش اقتصادنیوز؛ در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر یارانه شب یلدا به ازای نفری یک تا چهار میلیون منتشر شد اما واقعیت ماجرا چیست؟

در حالی که یارانه نقدی برخی از مردم 300 و برخی دیگر 400 هزار تومان است، قرار شده که فرمول دهک بندی یارانه‌ای تغییر کند و صدک جایگزین دهک شود. 

گویا از سویی قرار است دولت برای کودکانی که دچار سوءتغذیه شده‌اند، یارانه‌ای با عنوان سبد کالا در نظر بگیرد که شامل کودکان 6 ماهه تا 6 ساله خواهد شد. 

آنطور که معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماه گذشته اعلام کرده بود، این طرح شامل کودکانی می‌شود که توسط وزارت بهداشت شناسایی و به وزارت رفاه معرفی می‌شوند.

به گفته عسگریان، شاخص‌های وزارت بهداشت برای دریافت یارانه، لاغری مفرط، کم وزنی، کوتاهی قد و اندازه دور سر در بازه‌های زمانی مختلف است که این افراد بعد از معرفی به وزارت رفاه، سرپرستان آنها شناسایی شده و مبلغ یک میلیون تومان یارانه تغذیه به حساب آنها واریز می‌شود. 

 

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته که مبلغ یک میلیون تومان به ازای هر فرزند بین دهک 1تا 5 و دهک های 6 تا7 مبلغ 600 هزار تومان به اضافه مبلغ یارانه واریز خواهد شد اما فقط برای استفاده و خرید مواد درنظر گرفته برای کودک می باشد.

عسگریان اعلام کرده بود که به غیر از خرید 11 قلم کالا، سبزیجات شامل سیب و سیب زمینی، کدو و خرما و دانه‌های مغذی شامل بادام، پسته، گردو و بلغور هم به اقلام کالاهای اساسی این خانوار اضافه خواهد شد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید