بررسی قیمت های بازاری خودرو نشان می دهد

رانا در بازار خودرو منفجر شد!/ سورن پلاس 600 میلیونی شد+ اینفوموشن

کدخبر: ۶۲۰۱۱۵
اقتصادنیوز: بازار خودرو در هفته دوم دی 1402 به نسبت هفته قبل با رشد قیمت محصولات پُرتقاضا مواجه شد. اما کمتر کسی فکر می کرد رانا پلاس با سقف شیشه ای گوی سبقت را از بقیه خودروها برباید و در صدر جدول بیشتر افزایش قیمت هفتگی قرار گیرد.
رانا در بازار خودرو منفجر شد!/ سورن پلاس 600 میلیونی شد+ اینفوموشن

به گزارش اقتصادنیوز، بازار خودرو در نیمه دی سال جاری هوایی تابستانی داشت و شاهد رشد قیمت تمامی محصولات پُرتقاضا در بازار خودرو بودیم. رانا پلاس با رشد حدود 6.6 درصدی قیمت خود را به حوالی 565 میلیون تومانی رساند. این خودروی کم حاشیه بازار هفته اول دی 1402 را با قیمت حول و حوش 530 میلیون تومانی به پایان رسانده بود. 

اما در بازار خودرویی که تمام محصولات پُرتقاضای بازار روند صعودی به خود گرفته بودند، پژو 205 تیپ دو کمترین رشد قیمت را تجربه کرد و در قعر جدول افزایش قمیت هفگی قرار گرفت. این خودروی پُرطرفدار طی یک هفته تنها یک درصد به قیمت بازاری خود اضافه کرد. متقاضیان پژو 206 تیپ دو در پایان هفته دوم دی امسال برای در اختیار گرفتن این خودروی هاچ بک (بدون صندوف عقب) باید حساب خود را خوددو 495 میلیون تومان شارژ می کردند.

این گمانه وجود دارد که پژو 206 تیپ دو در هفته های آتی با تغییر کانال قیمتی خود بار دیگر حوضرد ر کانال 500 میلیون تومانی را تجربه کند. 

اعضای دیگر خانواده پژو بر خلاف پژو 206 تیپ دو رشد قیمت بیشتری را به خود دیدند. پژو پارس سال با موتور XU7P که از ابتدای پاییز روند صعودی به خود گرفته است در ادامه این روند با رشد نزدیک به پنج درصدی در پایان هفته دوم دی سال جاری با قیمت حول و حوش 555 میلیون تومان در دسترس خریداران قرار داشت.

پژو 207 با گیربکس  دستی و فرمان برقی بعد از پژو پارس بیشترین رشد قیمت را در میان اعضای مورد بررسی خانواده پژو تجربه کرد. این خودرو در پایان هفته جاری با قیمت حوالی 635 میلیون تومان به کار خود پایان داد. پژو 207 با گیربکس دستی و فرمان برقی رشد حدود 3 درصدی را در کارنامه خود ثیت کرد. پژو 207 با گیربکس اتوماتیک (MC)نیز در رده سوم رشد قیمت خانواده پژو قرار گرفت. این خودرو پایان این هفته با قیمتی حوالی 775 میلیون تومان از سوی فروشندگان به خریداران عرضه شد.

خانواده دنا نیز رشد قیمت را در بازه زمانی یاد شده به خود دید. دنا با گیربکس دستی پنج سرعته و موتور توربو شارژ در یک هفته حدود ۱۵ میلیون رشد قیمت را تجربه کرد و با قیمتی حول و حوش ۷۲۵ میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار گرفت.

دنا با گیربکس دستی و موتور توربو شارژ نیز حدود ۲۵ میلیون تومان رشد قیمت را در کارنامه خود ثبت کرد. این خودرو با این رشد قیمت خود را به حوالی ۸۴۵ میلیون تومانی رساند. بنابراین رشد قیمت هفتگی دنا با موتور توربو شارچ و گیربکس اتوماتیک ( سه درصد) بیش از قیمت همین خودرو با گیربکس دستی ( حدود دو درصد) بوده است.

سری هم به قیمت اعضای خانواده تیبا بزنیم. این خانواده که کف قیمت بازار خودرو را در اختیار دارند همسو با قیمت سایر محصولات پُرتقاضا رشد را تجربه کردند. تیبا صندوقدار با رشد حدود ۱۰ میلیون تومانی قیمت خود را به نزدیکی های ۳۴۵ میلیون تومان رساند. اما میزان رشد تیبا دو کمتر از تیبا صندوقدار بود. تیبا دو با رشدی حول و حوش پنج میلیون تومان با قیمتی نزدیک به ۳۵۰ میلیون تومان در تیررس خریداران قرار گرفت.

سورن پلاس بنزینی نیز با جهش قیمتی حدود ۲۵ میلیون تومانی توانست علاوه بر اینکه کانال قیمتی جدیدی را برای خود دست و پا کند به زبان درصد نیز بیش از چهار درصد افزایش قیمت را در کارنامه خود ثبت کند. 

شاهین با گیربکس دستی نیز به رغم افت قیمت هفته گذشته در هفته دوم دی امسال با رشدی حدود ۱۵ میلیون تومانی قیمتش خود را تا حوالی ۵۹۵ میلیون تومان افزایش داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید