بررسی صورت های مالی سایپا در پایان پاییز 1402 نشان می دهد

شاهین بازار خودرو را لایک کرد!

کدخبر: ۶۲۰۶۳۶
اقتصادنیوز : تولید و عرضه شاهین تا پایان آذر 1402 نسبت به مدت مشابه سال پیش از رشد حکایت دارد.
شاهین بازار خودرو را لایک کرد!

به گزارش اقتصادنیوز، خودروسازی سایپا رشد 60 درصدی در فروش شاهین را در پایان آخرین ماه از فصل پاییز به نسبت مدت مشابه سال گذشته در کارنامه خود ثبت کرد.

نارنجی‌های جاده مخصوص تا پایان فصل پاییز امسال فروش بیش از 36 هزار و 600 دستگاهی شاهین را نهایی کردند. این خودروساز در مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 22 هزار و 990 دستگاه شاهین را برای متقاضیان فاکتور کرده بود.

به نظر می رسد خودروسازی سایپا تا رسیدن محصولات جدیدش تمرکز خود را روی عرضه شاهین قرار داده است. خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص علاوه بر تولید شاهین با گیربکس دستی، تولید این محصول با گیربکس اتوماتیک را نیز استارت زده است.

سایپایی قصد داشتند محصولاتی مانند سهند و آریا را در نیمه اول سال جاری به سبد محصولاتی خود اضافه کنند، اتفاقی نیفتاد و مدیران این خودروساز به دنبال این هستند تا فروش خود را تا زمان رسیدن محصولات تازه با شاهین جبران کنند.

البته قرار است شاهین پلاس با گیربکس دستی و موتور M16 نیز به زودی به سبد محصولاتی خودروسازی سایپا اضافه شود تا جمع اعضای خانواده شاهین به عدد سه برسد.

کادیلا یا ال 90 ایرانی دیگر محصول خودروسازی سایپا است که قرار است با موتور M16 روانه بازار خودرو شود.

نارنجی های جاده مخصوص در تولید شاهین نیز با افزایش داشتند. این خودروساز تا پایان آذر 1402 تولید بیش از 37 هزار و 650 دستگاه انواع شاهین را نهایی کرد. این تیراژ تولید در قیاس با تولید حدود 24 هزار دستگاهی شاهین در سال گذشته در همین بازه زمانی از رشد حول و حوش 57 درصدی خبر می دهد.

بنابراین رشد فروش شاهین اندکی از رشد تولید ان پیشی گرفته است. با توجه به افزایش 60 درصدی رشد شاهین طی بازه زمانی مورد بررسی می توان گفت شاهین بازار خودرو را لایک کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید