ریزش سهام اپل دردسرساز شد/ مایکروسافت بازی را از اپل می‌برد؟

کدخبر: ۶۲۱۵۵۶
اقتصادنیوز: بزودی ممکن است عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان به مایکروسافت، تعلق بگیرد. افت اخیر ارزش سهام اپل به دلیل نگرانی درباره فروش آیفون، باعث شده است که این شرکت در معرض خطر واگذار کردن عنوان خود به عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان به مایکروسافت،شود.
ریزش سهام اپل دردسرساز شد/ مایکروسافت بازی را از اپل می‌برد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، افت اخیر ارزش سهام اپل به دلیل نگرانی درباره فروش آیفون، باعث شده است که این شرکت در معرض خطر واگذار کردن عنوان خود به عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان به مایکروسافت، قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، نگرانی‌های جدید در خصوص تقاضا برای تلفن‌های هوشمند، باعث شده است که سهام اپل پس از رشد ۴۸ درصدی در سال گذشته، چهار درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش پیدا کند. سهام مایکروسافت پس از افزایش ۵۷ درصدی در سال ۲۰۲۳، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا به امروز، حدود دو درصد رشد داشته است.

سهام اپل در روز چهارشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت، در حالی که مایکروسافت ۱.۶ درصد افزایش یافت و فاصله اش با سازنده آیفون را کم کرد. ارزش سهام اپل اکنون ۲.۸۶۶ تریلیون دلار و ارزش سهام مایکروسافت ۲.۸۳۷ تریلیون دلار است.

ارزش بازار اپل در ۱۴ دسامبر، به ۳.۰۸۱ تریلیون دلار صعود کرد، در حالی که ارزش مایکروسافت در ۲۸ نوامبر، به ۲.۸۴۴ تریلیون دلار رسید.

تحلیلگران بانک جفریز، هفته جاری در یادداشتی برای مشتریان این بانک اعلام کردند که فروش آیفون در چین در هفته اول سال میلادی جاری، ۳۰ درصد کاهش یافته است که نشانه دیگری از افزایش فشار رقابتی هواوی و سایر رقبای چینی است.

فروش هدست واقعیت ترکیبی «ویژن پرو» اپل، دوم فوریه در آمریکا آغاز می شود و بزرگترین محصول اپل از زمان رونمایی آیفون در سال ۲۰۰۷، عرضه خواهد شد. با این حال، موسسه مالی یو بی اس روز دوشنبه، در گزارشی برآورد کرد که فروش «ویژن پرو» سهم نسبتا کمکی در درآمد اپل به ازای هر سهم در سال ۲۰۲۴ خواهد داشت.

مایکروسافت از سال ۲۰۱۸، چند بار برای مدت کوتاهی از اپل به عنوان با ارزش‌ترین شرکت جهان پیشی گرفته است و آخرین بار در سال ۲۰۲۱ بود که نگرانی‌ها نسبت به اختلال زنجیره تامین ناشی از پاندمی کووید ۱۹، به قیمت سهام اپل ضربه زده بود.

با این حال، هر دو سهام فناوری از نظر قیمت نسبت به درآمد پیش بینی شده، نسبتا گران به نظر می رسند.

پیش‌بینی فروشی که اپل در گزارش سه ماهه خود در نوامبر، برای سه ماهه تعطیلات ارائه کرد، به دلیل تقاضای ضعیف برای آی پد و محصولات پوشیدنی، ضعیفتر از انتظارات وال استریت بود.

طبق گزارش شرکت مالی LSEG، تحلیلگران انتظار دارند درآمد اپل به طور متوسط ۰.۷ درصد رشد کرده و به ۱۱۷.۹ میلیارد دلار در سه ماهه دسامبر رسیده باشد که اولین رشد درآمد سالانه این شرکت در چهار فصل گذشته خواهد بود. اپل نتایج خود را در اول فوریه منتشر می کند.

بر اساس گزارش رویترز، همچنین تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که درآمد مایکروسافت در سه ماهه گذشته، با افزایش ۱۶ درصدی، به ۶۱.۱ میلیارد دلار برسد که با رشد مداوم کسب و کار ابری این شرکت، تقویت شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید