پیش‌بینی بورس فردا 24 دی‌ماه 1402 / تکنیکالیست‌ها خشنود شدند

کدخبر: ۶۲۱۹۸۸
اقتصادنیوز: رخ مثبت بازار بورس امروز برای خیلی از اهالی تکنیکالیست خوشایند بود؛ چرا که با پولبک شاخص کل به محدوده‌های مد نظر این گروه از اهالی بازار سرمایه (محدوده سقف الگوی کلاسیک ایجاد شده در شاخص) این گروه به دنبال رسیدن به اهداف الگوی کلاسیک خود هستند.
پیش‌بینی بورس فردا 24 دی‌ماه 1402 / تکنیکالیست‌ها خشنود شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، ارزش معاملات در روز جاری حوالی 6700 میلیارد تومان ثبت شد و ارزش بازار نیز در محدوده‌های 7600 میلیارد تومان متوقف شد تا نسبت به هفته گذشته ارزش بازار 100 همتی رشد را به خود دیده باشد.

 

گروه خودرویی، فلزات اساسی و گروه شیمایی بیشترین ارزش معاملاتی روز جاری را به خود اختصاص دادند و به ترتیب با ارزش معاملاتی در حدود 519 ، 269 و 267 میلیارد تومان جایگاه اول تا سوم برترین گروه‌های صنعتی از نظر ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

خبر مرتبط
سومین روز صعود شاخص‌های بورس+ اینفوگرافیک

اقتصادنیوز: امروز برای سومین روز متوالی، شاخص‌های بازار سهام صعود کردند.

در بازار روز جاری نمادهای اهرمی بازار مثل اهرم، جهش، توان، شتاب و موج رخ مثبتی را به خود گرفتند تا نشان دهد اهالی بازار تصمیم دارند رقم شاخص کل را به اعداد  بالاتری برسانند. همچنین در آخرین گزارش منتشر شده توسط سازمان بورس اوراق بهادار تعداد فعالان بازار که در طی معاملات دو هفته پیش به عدد بالاتر از 400 هزار کد رسیده بود در هفته گذشته با کاهش به عدد 3800 کد فعال رسیده است که در خوش‌بینانه‌ترین حالت این رقم نسبت به اعداد 300 هزار نفری فعال در  ماه‌های پاییزی رقم قابل قبولی است. (البته این ارقام نسبت به کل کدهای صادر شده توسط سامانه سجام رقم بسیار ناچیزی است.)

در بازار روز جاری و با بازگشایی نمادهای سکه‌های یک روزه قیمت سکه طرح جدید بورسی به رقمی بیش از 33 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

همچنین در آخرین گزارش منتشر شده توسط بانک مرکزی نرخ بهره بین بانکی در ادامه روند کاهشی خود به عدد 23.41 درصد رسیده است.

نحوه واگذاری سهام ۳ شرکت دولتی در چهارصد و دهمین جلسه هیات واگذاری به ریاست وزیر اقتصاد مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. گفته می‌شود  که شرکت‌های «پتروشیمی هگمتانه»، «ملی مس ایران» و«لوله گستر اسفراین» مورد در دستور جلسه بوده‌اند. تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری 35 درصد از سهام شرکت «پتروشیمی هگمتانه» متعلق به شرکت مادر تخصصی ملی صنایع پتروشیمی و تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری ۱۰۰ درصد از سهام شرکت «لوله گستر اسفراین» متعلق به شرکت مادر تخصصی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و همچنین تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری ۲ درصد سهام شرکت«ملی صنایع مس ایران» متعلق به شرکت مادر تخصصی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدن ایران برای واگذاری از طریق بورس از دیگر مواردی بود که درباره آن تصمیم‌گیری شد.

روزنامه دنیای اقتصاد هم در خصوص بازدهی صنایع مختلف این طور نوشته است که سه صنعت «لیزینگ»، «حفاری» و «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» به‌‌‌ترتیب با ثبت بازدهی 9، 5 و 5 درصدی سه‌ صنعت برتر به لحاظ بازدهی در هفته اخیر بودند. سه صنعت «بانک‌ها و موسسات»، «سخت‌‌‌افزار» و «لوازم‌خانگی» با ثبت بازدهی 2 درصدی در اواسط جدول قرار گرفتند.

همچنین این روزنامه علت جهش قیمتی اوراق تسهیلات مسکن را این گونه عنوان کرده است که «جهش تقاضای وام تعمیرات و نصبیات آپارتمان» است. رشد پرداخت دو نوع وام ۱۶۰ میلیونی و ۲۵۰ میلیونی در ماه‌های اخیر که هر دو سوار بر اوراق مسکن است عامل پرواز قیمت اوراق شد. حجم پرداخت این دو وام ۱۶۰ درصد نسبت به پارسال افزایش پیدا کرد.

 

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

امروز شاخص کل بورس تهران نه تنها رخ منفی به خود نگرفت بلکه در ادامه روند نسبتا ضعیف صعودی ایجاد شده در روز چهارشنبه امروز نیز رخ مثبتی به خود گرفت و حدود 9500 واحدی مثبت شد.

رخ مثبت بازار امروز برای خیلی از اهالی تکنیکالیست خوشایند بود چرا که با پولبک شاخص کل به محدوده‌های مد نظر این گروه از اهالی بازار سرمایه (محدوده سقف الگوی کلاسیک ایجاد شده در شاخص) این گروه به دنبال رسیدن به اهداف الگوی کلاسیک خود هستند و با تاکید بر خط روند ایجاد شده در اندیکاتور RSI  به دنبال این موضوع هستند تا شاخص کل بتواند از پس مقاومت 2.2 میلیون واحدی خود برآید و بازار رخ مثبتی را به خود بگیرد. تا بازدهی اهالی بازار سرمایه برای ماه‌های پایانی سال 1402 بازدهی خوبی رقم خورده باشد.

در این میان ارزش معاملاتی باید به بازار کمک کند تا سیگنال‌های ایجاد شده در روی نمودار -از جهت صرفا تکنیالی- تایید شود.

کل

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید