بررسی اقتصادنیوز از محصولات وارداتی خودروسازان

خودروسازان دست از سر خودروهای چینی برداشتند/ عرضه یک خودروی محبوب ژاپنی؛ به زودی

کدخبر: ۶۲۵۶۵۹
اقتصادنیوز : خودروسازان بزرگ کشور برنامه ریزی برای واردات خودروهای غیر چینی را آغاز کردند.
خودروسازان دست از سر خودروهای چینی برداشتند/ عرضه یک خودروی محبوب ژاپنی؛ به زودی

به گزارش اقتصادنیوز، پارس خودرو برنامه ریزی کرده تا به زودی نیسان Sylphy را به متقاضیان عرضه کند. این اقدام پارس خودرو را می توان اولین گام خودروسازان بزرگ برای عرضه محصولات وارداتی غیر چینی قلمداد کرد.

بررسی محصولات عرضه شده توسط ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی نشان می دهد آنها در دور اول تمرکز خود را روی عرضه محصولات از برندهای خودروساز چینی قرار داده بود.

ایران خودرویی ها شاین مکس خودرویی از برند دانگ فنگ را به عنوان اولین محصول وارداتی خود در سامانه یکپارچه فروش عرضه کردند. این خودرو یک سدان لوکس محسوب می شود که ایران خودرویی ها آن را از میان گزینه های متعدد در دسترس انتخاب کرده و پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی قرار دادند.

خودروسازی سایپا نیز اکران اول خود در سامانه یکپارچه فروش خودرو را به عرضه چانگان CS 35 پلاس اختصاص داد. این خودروساز البته در ادامه برادر بزرگ چانگان CS 35 پلاس یعنی چانگان CS 55 پلاس را به سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی آورد. 

پارس خودرویی ها نیز به عنوان زیر مجموعه خودروسازی سایپا، زوتی DL5 را به عنوان اولین خودروی وارداتی خود انتخاب کردند.  

اما حالا پارس خودرویی ها با انتخاب نیسان Sylphy نشان دادند که خودروسازان بزرگ قصد دارند تا سبد محصولات وارداتی خود را متنوع کرده و تنها محصولات برندهای خودروساز چینی را وارد نکنند.

البته پارس خودرویی ها در دهه گذشته شمسی عرضه برخی از محصولات برند نیسان را در دستور کار داشتند و می توان گفت روابط خوبی با این برند خودروساز ژاپنی داشتند. البته با توجه به وضعیت تحریمی صنعت خودروی کشور بعید است نیسان همکاری خود با پارس خودرو را به سطح قبل یعنی ارسال قطعات به صورت CKD بازگرداند و تنها مسیر ممکن میان نیسان و پارس خودرو عرضه خودرو به صورت CBU (خودروی کامل) باشد.  

نیسان Sylphy بعد از نیسان Sunny دومین محصول از سبد محصولاتی این برند ژاپنی است که از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی به متقاضیان ایرانی عرضه می شود. 

باید منتظر ماند و دید ایران خودرو و سایپا نیز راه پارس خودرو را ادامه می دهند یا اینکه این شرکت ها همچنان به واردات محصولات برندهای چینی مشغول خواهند بود؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید