گزارش از آخرین تحولات بازار رمزارزها

مقاومت ارزهای دیجیتال در برابر بیت‌کوین

کدخبر: ۶۲۷۶۱۷
اقتصادنیوز: بازار رمزارزها در روز گذشته روند صعودی خود را ادامه داد.
مقاومت ارزهای دیجیتال در برابر بیت‌کوین

به گزارش اقتصادنیوز بازار کریپتو شاهد یک روند صعودی بوده و در این میان سایر ارزهای دیجیتال در برابر بیت‌کوین با رشد قیمت قابل توجهی همراه شده‌اند.

 

به گزارش اکوایران، صنعت ارزهای دیجیتال پایان مثبتی را در سال 2023 تجربه کرد و با یک روند صعودی قابل توجه، قیمت بیت‌کوین در این سال بیش از 150 درصد افزایش یافت.

 

به نوشته کوین پدیا، در روزهای اخیر نیز ارزهای دیجیتال شاهد رشد قابل توجهی بوده‌اند که نشان‌دهنده افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به بازار کریپتو است. از سوی دیگر، بازار مشتاقانه منتظر دوره «آلتسیزِن» (Altseason) که انتظار می‌رود در سال جاری میلادی، تأثیر قابل توجهی بر صنعت ارزهای دیجیتال داشته باشد. آلتسیزِن بخشی از چرخه فراگیر ارزهای دیجیتال است که در آن بسیاری از رمزارزها به طور هم‌زمان در برابر دلار و بیت‌کوین روند صعودی پیدا کرده و قیمت آنها افزایش می‌یابد.

 این در حالیست که تسلط بیت‌کوین بر بازار کریپتو افزایش قابل توجهی داشته است و این میزان در حال حاضر 51/9 درصد است. علی‌رغم چشم‌انداز مثبت، بیت‌کوین به دنبال تأیید ETFها در اوایل ژانویه با نوسان مواجه شد و پس از آن با افزایش فشار نزولی، افت قیمت شدیدی را تجربه کرد و قیمت آن حتی به کمتر از 40 هزار دلار سقوط کرد.

همچنین رویداد هاوینگ بیت‌کوین که در مارس اتفاق می‌افتد، می‌تواند نقش مهمی در مسیر صنعت ارزهای دیجیتال داشته باشد. اتریوم نیز در ماه ژانویه برای کسب رشد قابل توجه قیمت تلاش کرد و اکنون در شرایط صعودی بازار، به حدود 2 هزار و 500 دلار نزدیک شده است.

بازار کریپتو منتظر رویدادهای کلیدی مانند انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده و تأثیر ETF بیت‌کوین بر پویایی معاملات است. با وجود ابهامات، صنعت کریپتو برای یک قیمت‌گذاری چشمگیر آماده است به طوری که معامله‌گران در انتظار بیت‌کوین 100 هزار دلاری و اتریوم 3  هزار و 500 دلاری تا پایان سال جاری میلادی هستند. با توجه به نوسانات بالای صنعت کریپتو، انجام تحقیقات کامل قبل از سرمایه‌گذاری اهمیت بسیاری دارد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز شنبه (21 بهمن) از 46 هزار و 875 دلار تا 47 هزار و 498 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 10 شب به وقت ایران، حدود 47 هزار و 300 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 400 دلار کاهش یافته است. ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 20/23 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 9 درصد بیشتر شده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 472 دلار تا 2 هزار و 514 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 10 شب به وقت ایران، حدود 2 هزار و 500 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 10 دلار کمتر شده است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 7/67 میلیارد دلار بوده و ارزش اتریوم نسبت به یک هفته گذشته حدود 7 درصد افزایش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید