دفاع مجدد ارگان دانشگاه آزاد از اقدامات زاکانی

کدخبر: ۶۲۸۰۱۸
اقتصادنیوز: روزنامه اصولگرای فرهیختگان ارگان دانشگاه آزاد در مطلبی به حمایت از علیرضا زاکانی پرداخت.
دفاع  مجدد ارگان دانشگاه آزاد از اقدامات زاکانی

به گزارش اقتصادنیوز  این روزنامه نوشت: آن‌طور که زاکانی در روزهای اخیر گفته، شهرداری در‌حال‌حاضر تعداد 5 هزار دستگاه اتوبوس خریداری کرده که ۲۵۰۰ دستگاه از تولید‌کننده داخلی و ۲۵۰۰ دستگاه نیز از چینی‌ها خریداری شده است.اقدامات شهرداری تهران برای تامین اتوبوس‌های شهری با نقدهایی  همراه بوده است. برخی از منتقدان نسبت به خرید 2500 دستگاه اتوبوس از چین انتقاد کرده‌اند.

یکی از اعضای شورای شهر تهران اخیرا می‌گوید: «برای راه انداختن کار مردم و توسعه ناوگان، خرید خارجی اتفاق خوبی است اما بدون توجه به تولید داخلی همچون لالایی خواندن برای کودکی است که نمی‌تواند از روی گرسنگی بخوابد.» برخی دیگر از منتقدان نیز نسبت به موضوع تهاتر نفت برای خرید اتوبوس و نوسازی ناوگان شهری هشدار می‌دهند. 

اما به‌نظر می‌رسد هر دوی این انتقادها چندان با واقعیت‌های میدانی تطابق ندارد؛ چراکه اولا آن‌طور که شهرداری تهران می‌گوید، تولیدکنندگان داخلی ظرفیت تولید کافی برای تامین 5 هزار دستگاه را نداشته و مشخص نیست 2500 دستگاه قرار فعلی را تا چه زمانی تحویل خواهند داد. ثانیا به اعتقاد اغلب کارشناسان، استفاده از ظرفیت‌های تهاتر نفت و سایر قراردادهای دوجانبه بهترین ابزار برای کاهش مخاطرات وضعیت فعلی حمل‌ونقلی در کشور و به‌ویژه شهر تهران است.

در این خصوص آن‌طور که علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران می‌گوید، تهران حداقل به 9 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد. وی مدعی است بیش از 10 سال بوده که خط تولید شرکت‌های داخلی خوابیده و بدون خرید خارجی نمی‌توان اتوبوس‌های موردنیاز را تامین کرد. به گفته علیزاده، شهرداری تهران در سه سال اخیر فقط 659 دستگاه اتوبوس از ایران‌خودرو تحویل گرفته که این تعداد اتوبوس مشکلی از پایتخت را حل نکرده است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید