ایران خودرو به متقاضیان رو دست زد/ عرضه این خودرو مشتریان را عصبانی کرد

کدخبر: ۶۲۹۰۳۹
اقتصادنیوز: خریداران در اعتراض به طرح های جایگزین از ایران خودرو خواستند تا محصولاتی که برای آن نام نویسی کردند را به آنها تحویل دهند.
ایران خودرو به متقاضیان رو دست زد/ عرضه این خودرو مشتریان را عصبانی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، سورن پلاس دوگانه سوز ارتقا یافته توسط ایران خودرویی ها رونمایی شد. آبی های جاده مخصوص قصد دارند تا سورن پلاس دو گانه سوز ارتقا یافته را با موتور توربو شارژ عرضه کنند.

خبر مرتبط
هشدار درباره یک خطر مهم/ کلاهبرداران خودرویی کف بازار هستند

از سال۹۶ همراه با توقف واردات خودرو و همچنین کاهش تولید، خودرو برای عده‌ای دور از دسترس شده است.

پیش تر این خودروساز فروش سورن دوگانه سوز با موتور EF7 را در برنامه داشت. اما به دلایل نامشخص در چند وقت اخیر جاده عرضه این محصول دوگانه سوز خود را به بازار باریک کرده بود.

خبر مرتبط
خبر فوری برای متقاضیان خودروی وارداتی/ ۵۰۰ میلیون مسدودی را بردارید

اقتصادنیوز: به گفته مدیر سامانه یکپارچه خودرو، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سیستم بانکی نسبت به برداشت ۵۰۰ میلیون تومان خود اقدام کنند.

به نظر می رسد دلیل این مساله را باید در برنامه ایران خودرویی ها برای عرضه مدل ارتقا یافته سورن دوگانه سوز با موتور توربو شارژ دانست.

براساس شنیده ها آبی های جاده مخصوص قصد دارند تا این محصول دوگانه سوز ارتقا یافته را با قیمتی حدود 635 میلیون تومان در کارخانه قیمت گذاری کردند. اما این قیمت برای متقاضیان با توجه به هزینه هایی مانند عوارض و مالیات و همچنین سایر هزنیه ها مربوط به شماره گذاری، صدور کارت سوخت و ارسال مدارک تا حوالی 680 میلیون تومان بالا خواهد آمد.

چنانچه این قیمت 680 میلیون تومان را قیمت نهایی این محصول ایران خودرو در نظر بگیریم، حول و حوش 308 میلیون تومان از قیمت سورن دوگانه سوز با موتور EF7 گران تر است. بررسی قیمت سورن دوگانه سوز با موتور EF7 نشان می دهد پیش تر این خودروساز این محصول خود را با قیمتی حول و حوش 372 میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار می داد.

خودروساز ساکن کیلومتر 14 هنوز از زمان عرضه سورن دوگانه سوز ارتقا یافته با موتور توربو شارژ را مشخص نکرده است اما پیش بینی می شود این محصول تا اوایل سال 1403 در دسترس متقاضیان در بازار خودرو قرار گیرد.

خودروسازان در سال جاری موظف شدند تا محصولات خود را در سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه کنند. ایران خودرویی ها در اوایل نیمه دوم سال جاری بعد از ناامید شدن از دریافت مجوز افزایش قیمت از شورای رقابت، هشت محصول پیشین خود را به پسوند ارتقا یافته (اضافه کردن برخی آپشن ها) در دسترس متقاضیان قرار دادند.

این محصولات ارتقا یافته توسط ایران خودرو جایگزین محصولات مشابه پیشین شده و در طرح های جایگزین به متقاضیانی که برای محصولات قدیمی در سامانه یکپارچه فروش خودرو نام نویسی کرده بودند، پیشنهاد دادند.

اما این اتفاق از سوی متقاضیان با استقبال مواجهه نشد و خریداران در اعتراض به طرح های جایگزین از ایران خودرو خواستند تا محصولاتی که برای آن نام نویسی کردند را به آنها تحویل دهند.

اعتراض متقاضیان به سازمان تعزیرات حکومتی هم رسید و رییس سازمان تعزیرات حکومتی جلسه هایی را با مدیران ایران خودرو برای حل این مساله برگزار کرد. آن طور که احمد اصانلو اعلام کرده مدیران ایران خودرو وعده دادند تا این مساله بدون شکایت حل و فصل شود.

پیش بینی می شود سورن دوگانه سوز ارتقا یافته با موتور توربو شارژ جایگزینی سورن دوگانه سوز با موتور EF7 شود. البته بعید است با توجه به اختلاف قیمت میان سورن دوگانه سوز ارتقا یافته با موتور توربو شارژ و سورن دوگانه سوز با موتور EF7 این طرح جایگزینی مورد متقاضیان استقبال قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید