برنامه سایپا اعلام شد

خبر جدید از نخستین برند خودروی وارداتی/ عرضه گسترده این 2 خودرو در سامانه یکپارچه فروش

کدخبر: ۶۲۹۱۹۸
اقتصادنیوز: خودروسازی سایپا به عنوان واردکننده محصولات برند چانگان از برنامه خود برای عرضه گسترده محصولات این برند چینی در سامانه یکپارچه فروش خودرو خبر داد.
خبر جدید از نخستین برند خودروی وارداتی/ عرضه گسترده این 2 خودرو در سامانه یکپارچه فروش

به گزارش اقتصادنیوز، چانگان CS 35 پلاس و چانگان CS 55 پلاس قرار است به صورت گسترده در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی عرضه شوند.

آن طور که خودروسازی سایپا به عنوان شرکت واردکننده محصولات برند چانگان اعلام کرده قصد دارد تا چهار هزار دستگاه چانگان CS 55 پلاس را بهمراه دو هزار دستگاه چانگان CS 35 پلاس از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در اختیار مشتریان قرار دهند.

با توجه به برنامه نارنجی های جاده مخصوص می توان گفت این خودروساز قصد دارد تا عرضه گسترده دو محصول تولیدی برند چانگان را نهایی کند.

البته مشخص نشده که این تعداد خودروی چانگان قرار است در چه بازه زمانی در دسترس متقاضیان قرار گیرند.

خبر مرتبط
فوری/ فروش فوق العاده سایپا آغاز شد+ جدول

اقتصادنیوز: فروش فوق العاده سایپا، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیر تاکسی در دومین طرح سامانه یکپارچه آغاز شد.

برند چانگان نخستین برندی بود که توانست خودروی CS 35 پلاس خود را بعد از برداشتن قفل از در ورود خودرو پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی قرار دهد.

البته چانگان CS 35 پلاس نتوانست آن طور که باید و شاید دل متقاضیان خودروهای وارداتی را نیز ببرد. 

بررسی قیمت بازاری دو مدل چانگان CS 35 یعنی چانگان CS 35 پلاس تیپ 2 و چانگان CS 35 پلاس تیپ 3 نشان می دهد این خودروها فاصله قیمت چندانی میان قیمت فروش در سامانه یکپارچه و بازار ندارند.

چانگان CS 35 پلاس تیپ 2 در سامانه با قیمتی حدود یک میلیارد و حدود یک میلیارد و 143 میلیون تومان فروخته می شود. این خودروی چینی در بازار با قیمتی حول و حوش یک میلیارد و 580 میلیون تومان داد و ستد می شود. دیگر محصول برند چانگان یعنی چانگان CS 35 پلاس تیپ 3 که با قیمت نزدیک یک میلیارد و 274 میلیون تومان عرضه می شود نیز با قیمت حدود یک میلیارد و 680 میلیون تومان داد و ستد می شود.

چانگان CS 55 پلاس هنوز در بازار خودرو دیده نشده است و چندی پیش خبری منتشر شد که خودروسازی سایپا اولین محموله از این خودروی چینی که به نوعی برادر بزرگتر چانگان CS 35 پلاس محسوب می شود را به خریداران آن از مسیر سامانه یکپارچه فروش تحویل می دهد.

به نظر می رسد قیمت دو محصول برند چانگان بعد از این عرضه که از سوی سایپا برنامه ریزی شده در بازار کاهش باید البته فراموش نکنیم سایر آیتم های موثر روی قیمت بازاری خودرو، مانند نرخ ارز و جهش قیمت خودرو در بازار چنانچه تغییر کند می تواند اثر افزایش عرضه را بی تاثیر کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید