تاکید دولت رئیسی بر رصد همه تراکنش‌های مالی فضای هنری در ایران!

کدخبر: ۶۳۰۶۴۳
اقتصادنیوز: معاون وزیر اقتصاد در خصوص حراج‌هایی که در فضای هنری کشور صورت می‌گیرد، تأکید کرد: همه تراکنش‌های مالی فضای هنری کشور رصد می‌شود.
تاکید دولت رئیسی بر رصد همه تراکنش‌های مالی فضای هنری در ایران!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، هادی خانی مسئول با اشاره به تراکنش‌های مالی ثبت شده در فضای هنری کشور گفت: همه تراکنش‌های فضای هنری کشور از جمله حراجی‌ها به ویژه حراج تهران تحت رصد کامل وزارت اقتصاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به دوگانه مطرح شده در رابطه با پیوستن به یک کنوانسیون بین‌المللی (FATF) اظهار داشت: برخی در جامعه مطرح کردند که تنها راه شفافیت مالی و مبارزه با پولشویی در ایران، پیوستن به یک کنوانسیون بین‌المللی است، اما تجربه ۲ سال اخیر نشان داد، می‌توانیم با قوانین داخلی نسبت به مقابله با پولشویی به صورت فعالانه اقدام کنیم.

معاون وزیر اقتصاد گفت: کار‌هایی که برخی از کشور‌های تراز اول عضو FATF انجام می‌دهند در حد یک چهارم اقدامات ایران در زمینه مقابله با پولشویی است.

خبر مرتبط
درآمدهای مشکوک زیر ذره‌بین قانون پولشویی

اقتصادنیوز: رئیس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی گفت: سال آینده ضمن آنکه درآمدهای مشکوک را رصد می‌کنیم، اگر افراد بیشتر از حجم فعالیتی که اعلام می‌کنند درآمد کسب کنند به عنوان پولشویی در نظر گرفته خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر فرایند مبارزه با پولشویی در کشور گفت: تمامی تراکنش‌های مالی که بر اساس قانون کشور ما مشکوک تلقی می‌شود توسط وزارت اقتصاد بررسی و در صورت احراز فعالیت غیرقانونی مطابق مفاد قانون، پرونده به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد.

خانی با اشاره به پرونده‌های بررسی شده در وزارت اقتصاد گفت: عمده پرونده‌های مشکوک مورد بررسی در وزارت اقتصاد به مسئله فرار مالیاتی باز می‌گردد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید