پامپ نجومی قیمت بیت کوین/ بیت‌کوین شعبده بازی کرد

کدخبر: ۶۳۱۰۶۴
اقتصادنیوز: قیمت بیت کوین در پی افزایش قابل‌توجه خود در روز دوشنبه، برای اولین بار از نوامبر ۲۰۲۱، به بالای ۵۷۰۰۰ دلار رسید.
پامپ نجومی قیمت بیت کوین/ بیت‌کوین شعبده بازی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رمزارزنیوز، در زمان نگارش این خبر، قیمت این ارز دیجیتال کمی اصلاح شده و به محدوده ۵۶۲۵۰ دلار عقب‌نشینی کرده، با این وجود، همچنان طی ۲۴ ساعت گذشته، رشد قابل‌توجه 9 درصدی را نشان می‌دهد.

قیمت بیت کوین در پی افزایش قابل‌توجه خود در روز دوشنبه، برای اولین بار از نوامبر ۲۰۲۱، به بالای ۵۷۰۰۰ دلار رسید.

bitcoin-tops-57k-as-rally-picks-up-steam

 

این رالی صبح روز دوشنبه آغاز شد و در اواخر روز، قیمت بیت کوین برای اولین بار از نوامبر ۲۰۲۱، به بالای ۵۴۰۰۰ دلار رسید. در طول ساعات عصر ایالات متحده و اوایل صبح در آسیا، رالی شدت گرفت و قیمت در عرض چند دقیقه، بر سطوح مقاومتی ۵۵ هزار دلار، ۵۶ هزار دلار و ۵۷ هزار دلار هم غلبه کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این روند صعودی در اوایل روز دوشنبه، منجر به افزایش فعالیت‌های معاملاتی صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین هم شد، به طوری که این صندوق‌ها (به جز صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل) طی این روز رکورد بیش از ۲.۴ میلیارد دلار حجم معاملات را ثبت کردند.

افزایش اخیر قیمت بیت کوین به ترکیبی از عوامل، از جمله خرید این ارز دیجیتال توسط سازمان‌ها و احساسات صعودی که بازار را فرا گرفته است، نسبت داده می‌شود.

در همین راستا، گزارش‌ها حاکی از آنند که شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) اخیراً نسبت به خرید هزاران بیت کوین دیگر اقدام کرده است.

کی یانگ جو (Ki Young Ju) از پلتفرم کریپتو‌کوانت (CryptoQuant) هم عنوان کرده است که نهنگ‌ها همچنان در حال انباشت بیت کوین هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید