دور دنیا

سرگیجه قیمت‌ها در بازار ارز/ قیمت دینار عراق و لیر ترکیه ثبات را پذیرفتند

کدخبر: ۶۳۵۴۱۸
اقتصادنیوز: امروز نوسانات متنوعی بر بازار ارز تهران حاکم بود و قیمت دینار عراق و لیر ترکیه تغییری را نسبت به روز گذشته تجربه نکرد. قیمت درهم امارات اما بالا رفت و 16200 تومان نرخ گذاری و معامله شد.
سرگیجه قیمت‌ها در بازار ارز/ قیمت دینار عراق و لیر ترکیه ثبات را پذیرفتند

به گزارش اقتصادنیوز، بازار مسکن ترکیه که همواره از محبوبیت بسیار زیادی در بین ایرانیان برخوردار است؛ بار دیگر دیگر توانسته حجم قابل توجهی از سرمایه مردم کشورمان را به خود جذب کرده و رونق بگیرد. موضوعی که به عقیده برخی تحلیلگران ناشی از تغییر سیاست‌های اقتصادی رجب طیب اردوغان و به ویژه بانک مرکزی ترکیه در جریان افزایش نرخ بهره است. عاملی که باعث شده تا سرمایه‌های پراسترس در ایران به ترکیه هجوم ببرند.

این در حالیست که روند خرید خانه در ترکیه توسط ایرانیان که در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ رشد چشمگیری داشت؛ در سال 2022 و 2023 معکوس شده و به تدریج به خروج سرمایه از ترکیه منتج شد. طبق گزارش آناتولی، سهم فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه در کل میزان فروش مسکن در ماه فوریه دو درصد ثبت شد. بیشترین تعداد خانه‌های فروخته شده به اتباع خارجی با 691 باب در استانبول ثبت شد. استان آنتالیا با 659 باب خانه رتبه دوم را به خود اختصاص داد و استان مرسین نیز با 151 باب خانه در رده سوم قرار گرفت.

جالب اینجاست که در ماه فوریه به‌ترتیب اتباع روسیه، ایران، عراق و اوکراین بیشترین خرید مسکن را از ترکیه انجام دادند. روس‌ها 395 باب خانه، ایرانی‌ها 200 باب خانه، عراقی‌ها 112 باب خانه و اوکراینی‌ها نیز 105 باب خانه خریدند. شما هم اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد سرمایه گذاری در ترکیه را در قالب خرید خانه دارید؛ بهتر است از آخرین قیمت لیر ترکیه در بازار ارز تهران آگاه شوید.

قیمت لیر ترکیه امروز 27 اسفند 1402

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات بازار ارز تهران به مانند روز گذشته 1885 تومان معامله شد؛ نرخی که حکایت از ثبات ارزش لیر در مقایسه با روز پیش دارد.

همچنین نرخ برابری هر لیر ترکیه با دلار آمریکا در بازار ارز تهران امروز 32.09 است.

لیر ترکیه

قیمت دینار عراق امروز

دینار عراق امروز را در حالی آغاز کرد و به پایان رساند که نسبت به آنچه در معاملات روز گذشته شاهد آن بودیم؛ تغییری را تجربه نکرد و با بازگشت به تنظیمات کارخانه که بر ثبات قیمت متمرکز است، 45 تومان خرید و فروش شد.

این در حالیست که ارزش دینار عراق روز گذشته با افت یک تومانی همراه شده بود.

خبر مرتبط
قیمت دلار و درهم امروز یکشنبه 27 اسفند 1402/ قیمت لیر ترکیه امروز +جدول

اقتصادنیوز:قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۳,۳۶۹ (چهل و سه هزار و سیصد و شصت و نه ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر است.

آخرین قیمت درهم امارات در بازار

امروز قیمت درهم امارات در جریان مبادلات ارزی معامله گران در بازار ارز تهران افزایش 120 تومانی را تجربه کرد و 16200 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

ریال عمان

نرخ امروز ریال عمان

بازار ارز تهران در حالی بیست و هفتمین روز از آخرین ماه سال را به شب رساند که قیمت ریال عمان عقبگرد نامحسوسی نسبت به روز گذشته داشت. هر ریال عمان که روز گذشته در جریان معاملات 156,620 تومان ارزش گذاری شده بود؛ امروز 156560 تومان قیمت خورد تا 60 تومان ارزان شود.

امروز نرخ برابری هر ریال عمان با دلار آمریکا در بازار ارز تهران هم 2.6 بود.

قیمت منات آذربایجان امروز

امروز منات؛ واحد پول رسمی همسایه شمالی ایران، جمهوری آذربایجان نسبت به روز گذشته رشد را تجربه کرد. قیمت هر منات با صعود 300 تومانی که در مقایسه با روز پیش داشت، 35330 تومان نرخ گذاری شد.

آخرین قیمت درام ارمنستان

کم نوسان ترین ارز بازار تهران هم در پایان معاملات امروز بر روند همیشگی خود پافشاری کرد و با ثباتی که داشت و بدون تغییر نسبت به روز گذشته 151 تومان ارزش گذاری و معامله شد.

همچنین نرخ برابری هر درام ارمنستان در بازار امروز 402.64 است.

درام ارمنستان

قیمت لاری گرجستان امروز

در نهایت ارزش هر لاری گرجستان در مبادلات ارزی امروز 20 تومان کاهش یافت و نسبت به روز گذشته که 22430 تومان معامله شده بود، 22410 تومان قیمت خورد.

دومین روز هفته در حالی برای بازار ارز تهران سپری شد که قیمت ارزها نوسانات متعددی داشت، امروز قیمت دینار عراق، لیر ترکیه و درام ارمنستان بر ثبات تکیه کرد و در مقابل درهم امارات و منات آذربایجان صعود را در پیش گرفتند. لاری گرجستان و درهم امارات هم تنها نرخ‌های صعودی امروز بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید