با توجه به اطلاعیه آبی‌های جاده مخصوص

پیام مهم ایران خودرو به بازار پژو/ کاهش قیمت خودروی محبوب استارت خورد؟

کدخبر: ۶۴۹۲۳۱
اقتصادنیوز: ایران‌خودرو برای ثبت نام کنندگان پژو 207 با گیربکس اتوماتیک و سقف شیشه‌ای اطلاعیه‌ای منتشر کرد.
پیام مهم ایران خودرو به بازار پژو/ کاهش قیمت خودروی محبوب استارت خورد؟

به گزارش اقتصادنیوز، ایران‌خودرو با انتشار اطلاعیه‌ای برای ثبت نام کنندگان پژو 207 گیربکس اتوماتیک با سقف شیشه‌ای، خبر ویژه‌ای برای بازار این برند محبوب نیز مخابره کرد.

براساس اطلاعیه خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص آن بخش از ثبت نام کنندگان پژو 207 با گیربکس اتوماتیک با سقف شیشه‌ای که پیامک ایران خودرو را دریافت کردند و موعد تحویل خودروی آنها زمستان 1402 اعلام شده اما هنوز موفق به واریز وجه نشده‌اند؛ می‌توانند ظرف 10 روز آینده نسبت به واریز وجه اقدام کرده و خودروی مورد نظر خود را دریافت کنند. 

این اقدام ایران‌خودرویی‌ها را می‌توان به عنوان پیامی برای بازار خودرو بخصوص بازار پژو قلمداد کرد.

آبی های جاده مخصوص از فروردین سال گذشته تا کنون هیچ طرح فروشی را در دستور کار نداشتند. مدیران ایران‌خودرو بعد از شرکت در اولین دور از فروش محصولات خود با مکانیزم نوبت دهی تاکنون مشغول عمل به تعهدات ایجاد شده در سامانه یکپارچه با سازوکار جدید بودند و برای همین امکان برگزاری یا شرکت در طرح فروشی را نداشتند. 

برخی از فعالان بازار با شروع سال 1403 معتقد بودند ایران‌خودرویی‌ها جاده واگذار محصولات ثبت نامی را تا زمان دریافت مجوز افزایش قیمت باریک می‌کنند. این افراد دلیل این مساله را زیان‌دهی سنگین ایران‌خودرو عنوان کرده و معتقد بودند مدیران ایران‌خودرو برای جلوگیری از عمیق تر شدن چاه زیان‌دهی خود با عرضه قطره چکانی محصولات به بازار به دنبال خرید زمان هستند تا محصولات ثبت نامی را با قیمت‌های جدید برای متقاضیان فاکتور کنند.

اما امکان واریز مجدد وجه برای متقاضیانی که برای پژو 207 با گیربکس اتوماتیک با سقف شیشه‌ای نام نویسی کرده و موعد تحویل خودروی آنها زمستان سال گذشته اعلام شده تا حدودی تحلیل طرفدار عرضه قطره‌چکانی این خودروساز را تا رسیدن مجوز افزایش قیمت کارخانه‌ای به چالش کشیده است.

بررسی قیمت‌های بازاری خودرو نشان می‌دهد طی حدود دو ماهی که از سال جاری می‌گذرد پژو 207 با گیربکس اتوماتیک با سقف شیشه‌ای مدل 1403 (ارتقا یافته) با قیمتی بیش از یک میلیارد تومان در بازار حاضر بوده است. قیمت این محصول اتوماتیک ایران‌خودرو در مقاطعی از سال جاری تا حوالی یک میلیارد و 120 میلیون تومان نیز بالا آمده است. متقاضیان در حال حاضر می‌توانند پژو 207 با گیربکس اتوماتیک با سقف شیشه‌ای را با قیمتی حدود یک میلیارد و 20 میلیون تومان از بازار خریداری کنند. 

پیش‌بینی می‌شود این قیمت با عرضه پژو 207 با گیربکس اتوماتیک با سقف شیشه‌ای به شرط تدوام ثبات سایر پارامترهای اثرگذار روی قیمت بازاری خودرو به زیر یک میلیارد تومان بازگردد.

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص این امکان را فراهم کرده تا متقاضیانی که موعد تحویل پژو 207 با گیربکس اتوماتیک با سقف شیشه‌ای زمستان سال گذشته بوده؛ اما موفق به واریز وجه برای خودروی مورد نظر خود نشده‌اند، می‌توانند علاوه بر واریز کل مبلغ و دریافت 90 روزه، پژو 207 با گیربکس اتوماتیک با سقف شیشه‌ای به صورت پیش‌فروش با موعد تحویل آبان 1403 نیز خریداری کنند.

ایران‌خودرو در اطلاعیه خود درباره رنگ‌های قابل عرضه برای پژو 207 با گیربکس اتوماتیک با سقف شیشه‌ای اطلاع رسانی نکرده است.

آن دسته از متقاضیانی که قصد تحویل خودروی مورد نظر خود به صورت 90 روزه را دارند باید حدود 610 میلیون تومان را به حساب ایران‌خودرویی‌ها واریز کنند. 

چنانچه متقاضیان قصد پیش‌فروش پژو 207 با گیربکس اتوماتیک با سقف شیشه‌ای را داشته باشند باشند باید مبلغی حول و حوش 350 میلیون تومان را به حساب آبی‌های جاده مخصوص واریز کنند.     

سایر متقاضیان محصولات ایران‌خودرو که سال گذشته نام نویسی کردند منتظرند تا این خودروساز نسبت به انتشار اطلاعیه برای تحویل خودروی مورد نظر آنها نیز اقدام کند.

 

پربازدیدترین‌ها
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی