دور دنیا

از رویاپردازی امارات و چین تا مهمان مهم تهران/ سایه سنگین کاهش قیمت‌ها بر بازار ارز

کدخبر: ۶۴۹۳۰۴
اقتصادنیوز: بازار ارز تهران در پایان معاملات امروز شاهد عقبگرد قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته است و هر درهم در پایان فعالیت بازار، 93 تومان ارزان و 15772 تومان قیمت گذاری شد.
از رویاپردازی امارات و چین تا مهمان مهم تهران/ سایه سنگین کاهش قیمت‌ها بر بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، معاملات در حالی پس از تعطیلات چند روز اخیر در نخستین روز هفته دوم خرداد از سر گرفته شد که گرد کاهش بر بازار پاشیده و قیمت‌ها سیر کاهشی را همچون روند هفته های گذشته در پیش گرفتند.

روندی که البته استثناهایی هم داشت و برای همه ارزهای مورد معامله در بازار تهران صدق نمی‌کرد. در این بین اما انتشار اخبار سیاسی متعددی در کانون توجه فعالان بازار قرار گرفت که در صدر مهم ترین آن ها می توان به سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به ایران اشاره کرد. براساس آنچه اعلام شده است، ولیعهد عربستان در تماسی که با محمد مخبر، مدیر قوه مجریه داشته است، دعوت او برای سفر به ایران را پذیرفته است.

البته این تنها خبر مورد توجه معامله گران در بازار امروز نبود و در ادامه و با بررسی روند قیمتی ریال عربستان و سایر ارزهای مورد معامله در بازار تهران، نگاهی هم به اخبار سیاسی مهم امروز خواهیم انداخت.

قیمت ریال عربستان امروز 5 خرداد 1403

امروز قیمت ریال عربستان در جریان معاملات بازار ارز تهران 96 تومان ارزان شد تا در مقایسه با دو روز گذشته، 15323 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شود. به گزارش اقتصادنیوز همچنین نرخ برابری ریال عربستان و دلار آمریکا در بازار امروز به 0.27 رسیده است.

ریال عربستان

نرخ امروز ریال عمان در بازار

قیمت ریال عمان هم در پی مبادلات ارزی امروز سیر نزولی را در پیش گرفت تا نسبت به آنچه معامله گران در روز پنجشنبه تجربه کرده بودند، 860 تومان ارزان و 149710 تومان نرخ گذاری و معامله شود.

آخرین قیمت دینار عراق امروز

دینار عراق یکی از استثناهای امروز بازار ارز تهران بود، هر دینار در شرایطی معاملات را آغاز و سپری کرد که نسبت به دو روز گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرده و 44 تومان عرضه شد.

اما اخبار مربوط به عراق مانند قیمت واحد پول رسمی این کشور بدون تغییر نبود و عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق صبح امروز در راس هیاتی عالی‌رتبه، به منظور شرکت در مراسم گرامی‌داشت شهدای خدمت به تهران وارد شد. به گزارش اقتصادنیوز، این در حالیست که در روزهای گذشته محمد شیاع السودانی، نخست وزیر این کشور هم به تهران آمده بود.

نرخ درهم امارات در بازار

امروز قیمت درهم امارات هم در جریان فعالیت بازار ارز تهران سیر کاهشی را در پیش گرفت. هر درهم عصر امروز و در پایان معاملات، 93 تومان ارزان و 15772 تومان قیمت گذاری شد.

فارغ از قیمت درهم، نام امارات امروز با دو خبر مهم درباره برنامه های اقتصادی این کشور بر سر زبان ها افتاد. اولین خبر از همکاری جذاب چین و امارات در حوزه هوانوردی شهری حکایت داشت. براساس اعلام رسانه ها، امارات اولین کشوری است که در تجاری‌سازی هوانوردی شهری در غرب آسیا (خاورمیانه) و اعتماد به شرکای چینی پیشقدم می‌شود. به گزارش اقتصادنیوز، به تازگی هواپیمای عمودپرواز برقی و بی‌خلبان EH۲۱۶-S، اولین پرواز آزمایشی خود را در ابوظبی به انجام رسانده است. هواپیما‌های نوع آتش‌نشان و آماد هوایی از سری EH۲۱۶ ایهانگ نیز پرواز‌های اثبات قابلیت را در امارات داشته‌اند.

اما دومین خبر امروز مربوط به سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری ابوظبی در کشور همسایه ایران، یعنی پاکستان بود. دولت پاکستان اعلام کرده است که رئیس امارات متحده عربی در دیدار با نخست وزیر پاکستان از تعهد برای سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در پاکستان خبر داده است. هر چند هنوز مشخص نشده است که امارات در کدام بخش از پاکستان سرمایه‌گذاری می‌کند.

قیمت درهم امارات

قیمت لیر ترکیه در بازار

کمی از کشورهای عربی همسایه ایران فاصله گرفته و سری به ترکیه بزنیم. قیمت لیر ترکیه امروز در جریان معاملات بازار ارز تهران 20 تومان پایین آمد و به 1780 تومان رسید.

نرخ امروز درام ارمنستان

درام ارمنستان هم که همواره رقابت سرسختانه ای با دینار عراق بر سر حفظ ثبات قیمت دارد، امروز هم از این رقابت پا پس نکشید و در حالی معاملات را سپری کرد و به سرانجام رساند که همچون دو روز گذشته 148 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

آخرین قیمت منات آذربایجان

امروز همچنین قیمت منات آذربایجان در بازار تهران پایین آمد و به 33760 تومان رسید تا نسبت به آنچه معامله گران در بازار دو روز گذشته تجربه کرده بودند، 210 تومان ارزان شود.

نرخ لاری گرجستان در بازار

لاری گرجستان آخرین ارز اروپایی مورد معامله در بازار امروز هم در شرایطی شنبه را آغاز کرد و به پایان رساند که در مقایسه با دو روز گذشته، 20950 تومان نرخ گذاری شد. هر لاری افت ارزش 550 تومانی را تجربه کرده است. به گزارش اقتصادنیوز، نرخ برابری لاری گرجستان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 0.37 رسیده است.

لاری گرجستان

آخرین قیمت رینگیت مالزی

امروز اما در شرق آسیا هم روند حاکم بر بازار ارز تفاوتی با سایر نقاط جهان نداشت و هر رینگیت در پایان امروز 12190 تومان قیمت خورد تا افت 90 تومانی داشته باشد.

قیمت بات تایلند امروز

در نهایت قیمت بات تایلند هم عصر امروز و در پایان معاملات بازار ارز تهران 16 تومان پایین آمد تا 1567 تومان خرید و فروش شود.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از کاهش دسته جمعی قیمت ها به مانند هفته گذشته حکایت دارد و به جز دینار عراق و درام ارمنستان که ثبات قیمت را تجربه کرده بودند، سایر ارزها شیب نزولی را در پیش گرفتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی