گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار ؛

خریدار دلار نایاب شد/ چشم بازار ارز به ۲ انتخاب سیاسی/ پیش بینی قیمت دلار امروز 7 خرداد 1403

کدخبر: ۶۴۹۵۹۸
اقتصادنیوز : بازار ارز تهران این روز ها شاهد نوسان محدود قیمت دلار در یک محدوده مشخص است. فعالان بازار می گویند که خریدار ارز در بازار کمیاب شده و معامله گران به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری چشم دوخته‌اند.
خریدار دلار نایاب شد/ چشم بازار ارز به ۲ انتخاب سیاسی/ پیش بینی قیمت دلار امروز 7 خرداد 1403

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی روند حرکتی نرخ ارز در روز های اخیر حکایت از آن دارد که نرخ دلار آزاد همچنان تمایلی به افزایش ندارد. فعالان بازار می‌گویند که سیگنال‌های سیاسی مثبت و مداخله ارزی بازارساز موجب شده اسکناس آمریکایی در یک محدوده خاص آرام بگیرد. در همین راستا معامله‌گران دیروز مدعی بودند یک جلسه رصد اقتصادی با ریاست مخبر تشکیل شده که خروجی آن مدیریت بازار ارز در هنگامه برگزاری انتخابات بوده است.

همچنین در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مهم ترین دغدغه فعالان بازار است. جالب است که‌ حتی معامله‌گران هم به جرگه پیش‌بینی‌کنندگان انتخابات پیوسته‌اند و بازار گمانه زنی‌ها درباره نامزدها در میان این گروه هم داغ شده است. 

با این حال یک اتفاق سیاسی دیگر نیز گوش معامله‌گران را تیز کرده؛ احتمال انتخاب مجتبی ذوالنوری نماینده قم به عنوان رئیس مجلس! از منظر معامله‌گران انتخاب این شخص برای صندلی ریاست قوه قانون‌گذاری که به جبهه پایداری نزدیک است و سابقه آتش زدن برجام را هم دارد، می‌تواند مذاکرات را تحت‌الشعاع قرار دهد؛ از این منظر بازار با آنچه برخی معامله‌گران آن را ریسک سیاسی می‌خوانند مواجه شده است.

این در شرایطی است که در معاملات پشت خطی یکشنبه شب، سفر وزیر خارجه عمان به تهران مخابره شد و گمانه‌ها درباره نقش میانجیگری عمان دست به دست شد. حالا معامله‌گران این رفت و آمدهای دیپلماتیک را در برابر احتمالاتی در زمینه انتخاب روسای قوه مجریه و مقننه قرار داده و چشم‌انداز ادامه مذاکرات را وابسته به انتخاب روسای تازه می‌دانند.

با این همه قیمت دلار هرات در روز یکشنبه ۵۷ هزار و ۴۰۰ تومان شروع کرد و در نیمه اول بازار بر مدار نزول بود و تا مرز حمایتی، پایین رفت. در ادامه و در نیمه دوم قیمت دلار هرات از کف حمایت ۵۷ هزار و ۳۰۰ تومان برگشت خورد و تا ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان بالا آمد.

روند قیمت درهم امارات هم مثل دلار بود و تا ۱۲ ظهر بر مدار نزول بود و تا ۱۵ هزار و ۶۶۰ تومان پایین آمد. در ادامه و در نیمه دوم، قیمت درهم با افزایش در ۱۵ هزار و ۷۴۰ تومان به کار خودش پایان داد. 

در شرایط کنونی دسته‌ای از معامله گران معتقدند دلار جانی برای صعود ندارد و احتمالا مانند روز های اخیر در یک محدوده خاص نوسان دهد. با این حال اگر سیگنال جدید به بازار برسد احتمال نوسانی شدن قیمت ها محتمل است.   

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی