سیزدهمین هفته متوالی در جذب نقدینگی بانک‌ها

رکوردزنی اعتبارات قاعده‌مند در کاهش صید پول از بانک‌ها

کدخبر: ۴۳۸۶۲۷
اقتصادنیوز: سیزدهمین هفته متوالی جذب پول از بانک‌ها درعملیات بازار باز نیز برگزار شده و طی آن کمترین میزان جذب در سه هفته اخیر صورت گرفت. در سوی دیگر اعتبارات قاعده مند رکورد شش هفته پیش خود را در بازار بین بانکی شکسته و به بالاترین میزان خود رسانید.
رکوردزنی اعتبارات قاعده‌مند در کاهش صید پول از بانک‌ها

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار باز برای سیزدهمین هفته متوالی به صید پول از بانکها روی آورده و اقدام به جذب نقدینگی از این نهاد های مالی نمود. 

طی عملیات منتشر شده از سوی بانک مرکز ی در هفته منتهی به پانزدهم شهریور ماه بانک مرکزی در بازار باز هزار و 500 میلیارد تومان پول از بانکها جمع آوری کرده و در عوض با توجه به جذب نقدینگی صورت داده در هفته قبل 4 هزار  و 10 میلیارد تومان به بانکها عودت داد.

این رقم کمترین میزان جذب نقدینگی درسه هفته اخیر بوده است.

بازار باز

در سوی دیگر عملیات بین بانکی بانک‌های مقروض در عملیات شبانه به وام دهی به یکدیگر می پردازند. در این عملیات نرخ سود قرض از بانک مرکزی درسقف دالان نرخ سود بوده و برابر با 22 درصد اعلام شده است. در  همین خصوص درهفته منتهی به 15 شهریور ماه 29 هزار و 840 میلیارد تومان نقدینگی از بانک مرکزی قرض گرفته شده که 28 هزار و 340 میلیارد تومان آن عودت داده شده است. به این ارقام اعتبارات قاعده مند اطلاق می شود.

بررسی آمار و ارقام در این بازار نشان میدهد در 6 هفته اخیر در بازار بین بانکی این بیشترین میزان بسط اعتبارات قاعده مند بوده و رکوردی در این بازه به شمار می آید.

بازار باز

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید