گزارش هفتگی بازار باز در اخرین هفته فروردین 1402

رشد بیست همتی معاملات بازار باز

کدخبر: ۵۶۹۴۷۵
اقتصادنیوز: روند عملیات بازار باز در هفته پایانی فروردین ماه امسال صعودی شده و بیست همت رشد پیدا کرده است. این در حالی است که نرخ سود این معاملات همچنان در بازار باز ثابت مانده است.
رشد بیست همتی معاملات بازار باز

به گزارش اقتصادنیوز ، عملیات بازار باز به هفته پایانی فروردین ماه امسال رسید. در این هفته بانک ها استقراض هفتگی خود از بانک مرکزی را 20 همت بالا برده و به نزدیکی صد هزار میلیارد تومان رسانده اند. 

به طور کلی بانک مرکزی در دو بازار باز و بازار شبانه اقدام به مدیریت نقدینگی بانک ها و در ادامه بهبود وضعیت نرخ بهره بین بانکی در کشور می کند. عملیاتی که مجموعا در راستای هدفگذاری های تورمی در کشور صورت می گیرد.

بازار باز

رشد عملیات بازار باز 

در هفته منتهی به 28 فروردین ماه سال 1402 حجم تزریق پول بانک مرکزی در بازار باز برابر با 100 هزار میلیارد تومان به ثبت رسیده است. این در حالی است که در هفته های متوالی تزریق پول در بانک ها درمرز 80 همت قفل شده بود.

شاخص مهم دیگر در بازار باز، نرخ سود معاملات در این بازار است . داده های آماری نشان می دهند نرخ سود در بازار باز برابر با 23 درصد بوده و همچنان در عرض یک ماه تغییری نداشته است. در هفته اخیر نیز نرخ سود استقراض بانک ها در حراج هفتگی بازارباز برابر با همین میزان بوده و ثابت مانده است. در کنار این معاملات، بانک مرکزی معاملات شبانه را نیز رشد داده و همچنان وضعیت صعودی خود را ادامه داده است.

رشد معاملات بازار شبانه

در هفنه آخر از اولین ماه سال 1402، بازار شبانه با حجم بالایی روبرو شد. در این بازار تزریق بانک مرکزی در بانک ها برابر با 92 همت به ثبت رسیده که از هفته قبل خود حدودا 12 هزار میلیارد تومان بیشتر شده است.

در کنار تزریق بالای پول در این معاملات اما ارزش توافق بازخرید شده در بازار شبانه وجذب نقدینگی در این معاملات معادل با 96 هزارو 970 میلیارد تومان  رقم خورده است.

بازار باز

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید