منحنی بازدهی هفت مهر منتشر شد+نمودار

فرار سهامداران بزرگ به بازار جدید/نرخ سود لب مرز 18 درصد

کدخبر: ۳۶۴۰۹۰
اقتصاد نیوز: شکستن کف در بورس و ریزش به سمت مرز یک‌میلیون و 500 هزار واحد نرخ بازدهی در بازار اوراق را کاهش داد و حجم معاملات را به رکورد تاریخی این بازار نزدیک کرد.
فرار سهامداران بزرگ به بازار جدید/نرخ سود لب مرز 18 درصد

به گزارش اقتصاد نیوز، در معاملات امروز هفتم مهر حجم معاملات در بازار اوراق افزایش 85 درصدی داشت و به حدود 185 میلیارد تومان رسید.

این میزان با رکورد تاریخی بازار اوراق فاصله اندکی دارد و تحلیل گران پیش‌بینی می‌کنند اگر روند بورس کاهشی باشد شکست سقف معاملات بازار اوراق دور از دسترس نیست.

در همین زمینه

زیرا بسیاری از معامله گران بزرگ ازجمله صندوق‌های با درآمد ثابت به سمت بازار اوراق چرخش پیدا می‌کنند و بخشی از منابع خود را در این بازار تبدیل به اوراق دولتی می‌کنند.افزایش حجم معاملات امروز هم نتیجه چنین جابجایی توصیف می‌شود.

نرخ سود 18 درصدی در بازار اوراق

شکل منحنی بازده در روز دوشنبه در مقایسه با روز گذشته باثبات بود البته نرخ‌های بازده کاهش محدودی داشتند. نرخ سود اوراق با بازده یک‌ساله با یک‌دهم درصد کاهش به 18.1 درصد رسید. تحولات در بازار اوراق را باید روی دیگر معاملات در بازار سهام دانست. به نظر می‌رسد با کاهش قیمت سهم‌ها تقاضا برای اوراق تقویت‌شده است و ادامه این روند می‌تواند موجب ریزش کانال به زیر مرز 18 درصد باشد.

منحنی بازدهی اوراق دولتی 7 مهر99

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید