خروج سنگین پول های حقیقی از بورس؛

هیجان منفی در بورس /چه عاملی باعث سقوط بورس شد؟

کدخبر: ۳۷۹۳۱۹
امروز، ارزش صف‌های فروش 185 درصد افزایش یافت و به رقم 5 هزار و 980 میلیارد تومان رسید.
هیجان منفی در بورس /چه عاملی باعث سقوط بورس شد؟

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه، شاخص کل بورس 55 هزار و 782 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 428 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز 10 هزار و 752 واحد پایین آمد و در رقم 441 هزار و 135 واحد ایستاد.


بیشتر بخوانید؛

معمای افت بورس در حضور بازارگردان


 

خروج پول های حقیقی از بورس

در معاملات امروز، خالص پول‌های حقیقی خروجی از بورس نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان شد که سومین خروج سنگین در کل تاریخ بورس تهران است. بیشترین خروج پول حقیقی را سهام ایران خودرو ثبت کرد که 309 میلیارد تومان پول حقیقی از آن خارج شد. پس از ایران خودرو، فولاد و فملی بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را ثبت کردند.

نقشه بورس 25 آذر

عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات روز سه‌شنبه، ارزش صف‌های خرید هزار و 182 میلیارد تومان شد که نسبت به روز گذشته کاهش 16 درصدی را نشان می‌دهد. اما ارزش صف‌های فروش 185 درصد افزایش یافت و به رقم 5 هزار و 980 میلیارد تومان رسید. رشد تصاعدی ارزش صف‌های فروش و تصمیم سهام داران به فروش و خروج از بازار عامل اصلی سقوط 55 هزار واحدی بورس است.

در پایان معاملات امروز، شرکت پتروشیمی بوعلی با صف‌ خرید 576 میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از بوعلی، وکبهمن (مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن) و چخزر (صنایع چوب کاسپین خزر) بیشترین صف خرید را داشتند. بیشترین صف فروش به نماد شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 325 میلیارد تومانی داشت. پس از شپنا، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) و وپارس (بانک پارسیان) بیشترین صف فروش را داشتند. 

بیشترین کاهش قیمت

در بورس شرکت قند اصفهان (با نماد معاملاتی قصفها) بیشترین کاهش قیمت را داشت. پس از قصفها، ایران تایر (پتایر) و شرکت مگسال (زمگسا) بیشترین افت قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، کشت و صنعت دشت خرم‌دره (زدشت) و توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

سهم‌های تاثیرگذار

در معاملات امروز، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (با نماد معاملاتی فارس) بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس تهران داشت و به تنهایی شاخص بورس را 4 هزار و 846 واحد پایین کشید. پس از فارس، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و فولاد (فولاد مبارکه) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بیشترین تاثیر را بر افت  شاخص بورس  داشتند.

تاثیر بر شاخص بورس


 

روز نحس بورس

گزارش اکوایران درباره بورس امروز را ببینید: 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید