دو پیش بینی از بورس امروز؛بی رمق با عرضه بالا

کدخبر: ۳۹۳۲۶۸
اقتصادنیوز: کارشناسان بازار سرمایه با تحلیل روند معاملات بازار امروز را چگونه تحلیل می کنند. پیش بینی بورس امروز نشان می دهد بازار بی رمق و همراه با عرضه های بالای سهام است.
دو پیش بینی از بورس امروز؛بی رمق با عرضه بالا

به گزارش اقتصادنیوز، معاملات بازار سهام اگرچه در روز ابتدای هفته پرقدرت شروع شد اما دو روز متوالی بازار کم رمق دنبال می‌شود و البته از نگاه ناظران شکننده ارزیابی می‎شود. با این وجود بازیگران بازار علاوه بر نیم نگاهی که به بازار ارز دوخته‌اند، رأی گیری کلیات لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰ در صحن مجلس را هم رصد می‌کنند. در این روزها که حقیقی‌های یک درصدی از بازار خارج شدند، بازیگران اصلی بازار با تردید به روند معاملات نگاه می‌کنند. کارشناسان با تحلیل بازار، چه پیش بینی از بازار امروز دارند؟

علیرضا عزیزالهی | کارشناس بازار سرمایه: همانگونه که پیش بینی می شد، با اجرایی شدن قانون دامنه نوسان نامتقارن از ابتدای هفته جاری، دوشنبه نیز مانند روز گذشته شاهد بازاری نوسانی و کم رمق بودیم به طوری که در ابتدا، بازار در محدوده منفی بازگشایی شد و در ادامه با افزایش تقاضا و رنج مثبت در نمادهای شاخص ساز و به تبع آن سایر نمادها، مجدد عرضه ها افزایش یافته و در انتها شاهد تشکیل صفوف فروش کم حجم در کلیت بازار بودیم. بیشترین ارزش معاملات در این روز مربوط به گروه فرآورده های نفتی، خودرویی و فلزات اساسی بود. پیش بینی می شود امروز نیز مانند دیروز شاهد  بازاری کم رمق و نوسانی،مخصوصا در نمادهای شاخص ساز باشیم.

امیر حسین واعظ | کارشناس بازار سرمایه: رشد پرقدرت شاخص‌کل در اولین روز اجرای دامنه نوسان نامتقارن دوامی نداشت و نماگر بازار حدود 0.5 درصد افت داشت. بررسی روند معاملات در طول بازار دوشنبه نشان می‌دهد حجم زیادی از تقابل خرید و فروش‌ها در نیم ساعت ابتدایی و انتهایی بازار انجام می‌شود. از سوی دیگر با توجه به دامنه نوسان نامتقارن، نوسان‌گیران روزانه بازیگران اصلی بازار هستند و حرکت نوسانی شاخص‌کل نیز نشان می‌دهد فعالان بازار همچنان با تردید به آینده بازار می‌نگرند. با توجه به افت اندک نرخ ارز و همچنین حجم بالای عرضه‌ها و خروج نقدینگی از سوی سهامداران حقیقی در بازار دوشنبه، به نظر می رسد در بازار امروز نیز شاهد حجم بالای عرضه‌ها باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید