تحلیل بعد از بازار امروز سه شنبه 28 بهمن 99

بورس فردا بر همان پاشنه امروز می‌چرخد؟

کدخبر: ۳۹۳۴۷۰
تردیدها در بازار سهام همچنان برقرار است و از این منظر روندها از فردا هم بر همان پاشنه خواهد چرخید.
بورس فردا بر همان پاشنه امروز می‌چرخد؟

به گزارش اقتصادنیوز ، حالا با پرزور شدن عرضه‌ها در برابر کم رمقی تقاضاها به نظر می‌رسد پایان هفته شاخص توانی برای بازگشت نداشته باشد. بازار فعلا از دید ناظران روندی فرسایشی یافته اما با این اوصاف نمی‌توان به طور حتم در خصوص روند معاملات پیش‌بینی قاطعی انجام داد. تحلیلگران بعد از معاملات امروز سهام درباره فردا چه می‌گویند:

علیرضا عزیزالهی | کارشناس بازار سرمایه: امروز سه شنبه جو تردید بر بازار حاکم بود و خریداران تمایل چندانی به خرید از خود نشان ندادند.  تا جایی که از همان ابتدای کار صفوف فروش در اکثر نمادهای شاخص ساز تشکیل شد و به دلیل ضعف تقاضا رفته رفته بر حجم این صفوف اضافه شد و باعث ریزش 11450 واحدی شاخص کل شد. گروه دارویی و زراعت از جمله نمادهای سبز پوش بازار بودند. به نظر می رسد قانون جدید در خصوص دامنه نوسان باعث شد جمعیت غالب بازار بیشتر تمایل به کسب سود از نوسانات کوتاه مدت داشته باشند و تا زمان پابرجا بودن این طرح، بازار روندی فرسایشی در پیش دارد.  پیش بینی می شود با توجه به جمع آوری بخشی از صفوف فروش توسط حقوقی ها، علی الخصوص در گروه فلزات، میتوان به افزایش تقاضا و سبز رنگ شدن شاخص در انتهای بازار فردا و یا ابتدای روز شنبه امیداور بود.

امیرحسین واعظ | کارشناس بازار سرمایه: بازار کسل‌کننده روز سه‌شنبه و افت مجدد شاخص‌کل نشان داد تغییر دامنه نوسان تا اینجا نتوانسته است به کاهش هیجان فروش کمک کند. از طرف دیگر محدوده نوسان منفی تا  2 درصد هم سبب شد نمادها به سرعت به صف فروش برسند. ارزش معاملات در بازار روز سه‌شنبه کاهش چشمگیری داشت و بار دیگر سهامداران حقیقی ترجیح دادند بخشی از سبد سهام خود را نقد کنند.  با این حال تصویب کلیات بودجه 1400 و مشخص شدن برنامه دولت برای نرخ ارز، تا حدودی فضای پیش روی اقتصاد ایران در سال 1400 را شفاف‌تر کرد. با توجه به این موارد به نظر می‌رسد در معاملات آخرین روز کاری هفته که همواره با چاشنی محافظه‌کاری همراه بوده است، تداوم عرضه‌ها را شاهد باشیم. از سوی دیگر پایداری صفوف فروش در نمادهای مطرح در گروه بانکی، خودرویی و ...، جو کلی بازار را منفی نگه می‌دارد.


»»» بیشتر بخوانید؛

بورس در چنگال خرس‌ها 


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید