تحلیل بعد از بازار سهام 2 اسفند 99؛

روزهای آخر امسال بورس را چگونه پیش‌بینی کنیم؟

کدخبر: ۳۹۴۲۹۹
ناظران بازار از تداوم وضعیت فرسایشی روند معاملات سهام تا پایان سال خبر می‌دهند. برای پیش‌بینی روزهای بعد، بورس بازان دلایل متعددی ارایه می‌دهند.
روزهای آخر امسال بورس را چگونه پیش‌بینی کنیم؟

به گزارش اقتصادنیوز ، اگر چه امروز بورس بازان به بازگشت بازار امیدوار بودند اما تقاضا همچنان در مقابل فشار عرضه توانی ندارد. از دید ناظران بازار، در یک ماه مانده به پایان سال با توجه به خانه تکانی شرکت‌ها در فروش اموال و دارایی‌های مازاد در قالب سهام، زمین یا ملک به نظر می‌رسد فشار عرضه تداوم یابد. اگر چه بازار متاثر از رفتارهای سیاست‌گذار همچنان در کش و قوس بی‌اعتمادی در یک وضعیت فرسایشی به سر می‌برد، حتی نگاه خوش‌بینانه به بازار نمی‌تواند شرایط بازار به شرایط ایده‌آلی برگرداند و باید منتظر گذشت زمان و عبرت گیری سیاست‌گذار از دخالت‌های نابه‌جا بود.

علیرضا عزیزالهی | کارشناس بازار سرمایه: رشد بازارهای جهانی هم نتوانست بر بازار سرد  این روزهای بورس تاثیر بگذارد. بازار در شرایطی به استقبال اولین روز از اولین هفته اسفند ماه رفت که  ارزهای دیجیتال همچنان سقف های جدیدی از خود به ثبت رسانده و خروج نقدینگی از بازار داخلی را رقم می زند. امروز نیز منوال هفته گذشته ضعف تقاضا در کلیت بازار باعث تشکیل صفوف فروش و افت 5600 واحدی شاخص کل گردید. از جمله عواملی که میتوان در مورد شرایط فعلی این روزهای بازار عنوان نمود، تداوم  قانون محدودیت دامنه نوسان نامتقارن و اخبار ضد و نقیض در خصوص بازگشت آمریکا به برجام و تردید سرمایه‌گذاران از آینده سیاسی و اقتصادی می باشد. همچنین با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و زمان تسویه اعتبارات مشتریان برخی از کارگزاری ها، به نظر میرسد بازار به روند فرسایشی فعلی ادامه دهد.

امیر حسین واعظ | کارشناس بازار سرمایه: روند بازار سرمایه در روزهای انتهایی هفته گذشته، در اولین روز کاری این هفته نیز تداوم یافت و هم شاخص‌کل و هم شاخص‌هم‌وزن افت دیگری را تجربه کردند. اگرچه میزان افت نمادهای مختلف در هر روز به 2 درصد محدود شده است اما کلیت بازار به غیر از روز نخست اجرا شدن دامنه نوسان نامتقارن ، در دیگر روزها همان روند قبلی را ادامه داده است. در واقع اگر دامنه نوسان محدود نشده بود، چه بسا شاخص‌کل تا به امروز کف جدیدی به ثبت می‌رساند. ارزش معاملات خرد به زیر 10 هزار میلیارد تومان رسیده است و به دنبال این موضوع انتظار می رود معاملات فردا نیز روندی همانند معاملات امروز داشته باشد. در شرایطی که رشد سنگین قیمت کامودیتی‌ها و ثبات نرخ ارز نتوانسته محرکی برای تغییر روند بازار باشد، به نظر میرسد معاملات روز یکشنبه نیز کم حجم و و به دور از نوسان خاصی دنبال شود.

 خرس و گاو

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید