بورس هفته را نزولی به پایان برد؛

بزرگان قرمزپوش بورس امروز/روز خوب برقی‌ها+اینفو

کدخبر: ۳۹۶۹۰۹
در آخرین روز کاری هفته اغلب نمادهای گروه صنعت برق رشد قیمت داشتند. نمادهای بزرگ این گروه مثل بپیوند، بزاگرس، بجهرم، بگیلات و آبادا همگی افزایش قیمت داشتند.

 

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت 8 هزار و 301 واحدی به رقم یک میلیون و 177 هزار و 975 واحد رسید. شاخص هم وزن نیز 379 واحد ریزش کرد و در سطح 431 هزار و 253 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 4 واحد رشد کرد و به رقم 16 هزار و 984 واحد رسید. 

بزرگان قرمزپوش 

در معاملات امروز فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران)، فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بزرگان قرمزپوش بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشتند. دیگر نمادهای بزرگ بازار نیز از جمله فولاد، شپنا، تاپیکو، خودرو و شتران نیز همگی افت قیمت داشتند و در رتبه‌های بعدی بیشترین تاثیر منفی بر شاخص قرار داشتند. 

گروه سبز بازار

در آخرین روز کاری هفته اغلب نمادهای گروه صنعت برق رشد قیمت داشتند. نمادهای بزرگ این گروه مثل بپیوند، بزاگرس، بجهرم، بگیلات و آبادا همگی افزایش قیمت داشتند.

تداوم خروج پول حقیقی 

در روز چهار‌شنبه برای چهاردهمین روز کاری متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی کل بازار سهام 756 میلیارد تومان بود. در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی را اپال داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 120 میلیارد تومان بود. پس از اپال، فملی و بانک تجارت بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

رشد معاملات فرابورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 31 هزار و 755 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌گذشته 70 درصد افزایش یافته است. از این میزان بیش از 27 هزار میلیارد تومان به فرابورس اختصاص دارد. ارزش معاملات خرد نیز 7 درصد افزایش یافت و به رقم  4 هزار و 158 میلیارد تومان رسید. 

کاهش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به روز گذشته 32 درصد کاهش یافت و به رقم 217 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های فروش نیز 7 درصد افزایش یافت و 3 هزار و 431 میلیارد تومان شد.

امروز شرکت پگاه گیلان  (غگیلا) بیشترین صف خرید را داشت و با صف‌ خرید 60 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا،  کرمان (شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان) و برکت (شرکت دارویی برکت) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به دی (بانک دی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 111 میلیارد تومانی داشت. پس از دی، پتایر (شرکت ایران تایر) و خساپا (سایپا) بیشترین صف فروش را داشتند.

بورس

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید