صعود 14 هزار واحدی شاخص بورس/ بازگشت بورس به کانال 1.2 میلیونی

کدخبر: ۳۹۸۲۶۰
در شروع معاملات بازار سرمایه هر سه شاخص بورس سبزپوش شدند و شاخص کل بورس تهران با صعود 14 هزار و 500 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 214 هزار واحد قرار گرفت.
صعود 14 هزار واحدی شاخص بورس/ بازگشت بورس به کانال 1.2 میلیونی

به گزارش اقتصادنیوز، در شروع معاملات بازار سرمایه  شاخص کل بورس سبزپوش شد و با صعود 14 هزار و 500 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 214 هزار واحد قرار گرفت و به کانال 1.2 میلیونی بازگشت. شاخص کل هم وزن نیز  با صعود833  واحدی 432 هزار و 884 واحد را ثبت کرد.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص

فولاد، فملی و شستا، بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های حکشتی، کاما و افق بیش‌ترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

وضعیت نمادها در ابتدای معاملات

با توجه به رشد قیمت‌های جهانی و افزایش تقاضا در دو روز متوالی در نماد‌های بزرگ و شاخص، امروز هم شاهد آغازی مثبت و شروعی متعادل و پر جهش در عمده نماد‌ها هستیم.

در گروه فرآورده‌های نفتی شاهد جهش بیش از ۴ درصدی قیمت در نماد شبندر هستبم. شپنا در قیمت ۱۲۷۶ تومان رشد نزدیک به ۵ درصد دارد و شبریز نیز پیشروی بیش از ۳ درصد را تجربه می‌کند.

در گروه خودرویی‌ها نماد خودرو در قیمت ۲۴۸ تومان با رشد بیش از ۳ درصد دارد و خساپا رشد بیش از ۲ درصد دارد و در قیمت ۲۲۶ تومان دنبال می‌شود. خگستر در قیمت ۲۹۰ تومان دنبال می‌شود.

هجوم خریداران به نماد‌های پالایشی و قرار گرفتن این نماد‌ها در آستانه سقف قیمت روزانه را نظاره گر هستیم. شپنا در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه شد. شبندر و شتران نیز در یک قدمی سقف قیمت روزانه قرار گرفتند. شبریز نیز از نماد‌های مورد توجه گروه است که در آستانه سقف قیمت روزانه قرار گرفت.

بازار امروز همسو با روند حاکم شده در این دو روز اخیر با قدرت نمایی خریداران و افزایش تقاضا در بزرگان آغازی مثبت و پر جهش را به نمایش گذاشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید