صعود 8 هزار واحدی شاخص بورس/ آتش بازی خریداران در آغاز معاملات

کدخبر: ۳۹۹۲۸۷
در شروع معاملات بازار سرمایه شاخص کل بورس سبزپوش شد و با صعود 8 هزار و 500 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 237 هزار واحد قرار گرفت.
صعود 8 هزار واحدی شاخص بورس/ آتش بازی خریداران در آغاز معاملات

به گزارش اقتصادنیوز، در شروع معاملات بازار سرمایه  شاخص کل بورس سبزپوش شد و با صعود 8 هزار و 500 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 237 هزار واحد قرار گرفت.  شاخص کل هم وزن نیز  با صعود 785   واحدی 434 هزار و 44واحد را ثبت کرد.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص

کچاد فارس  و خودرو بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های شبند، رمپنا، و فخاسا بیش‌ترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

وضعیت نمادها در ابتدای معاملات

در جریان مثبت دادو ستد حاکم شده در گروه محصولات شیمیایی شاهد آغازی پر قدرت در نماد فارس در قیمت ۹۳۰ تومان هستیم. پترول در قیمت ۹۵۳ تومان رشد ۲ درصد دارد. آریا در قیمت ۸۷۲۲ تومان در حال داد وستد است.

غلبه خریداران بر فروشندگان در همان ابتدای معاملات در اغلب نماد‌های خودرویی رقم خورد و اکنون شاهد آغازی با جهش بیش از ۲ درصدی قیمت در دو نماد خودرو و خساپا هستیم. خگستر نیز در قیمت ۲۷۹ تومان قرار دارد.

آتیش بازی خریداران در دقایق ابتدایی معاملات امروز موجب شد تا شاهد پیشروی بیش از ۳ درصدی قیمت در نماد وبملت و قرار گرفتن سهم در محدوده ۴۰۵ تومان باشیم. وتجارت رشد ۲ درصد دارد و در قیمت ۲۷۱ تومان دنبال می‌شود. ونوین، وبصادر و اغلب نماد‌ها مثبت دنبال می‌شوند.

نماد‌های گروه پالایشی در محدوده مثبت دنبال می‌شود. شپنا در قیمت ۱۳۶۰ تومان با رشد ۲ درصد دنبال می‌شود. شبندر، شبریز و شتران در مدار مثبت داد وستد می‌شوند.

شستا در محدوده مثبت ۱ درصد قرار دارد.

در غیاب فولاد، داد و ستد سایر نماد‌ها نیز در معاملات امروز مثبت و پر تقاضا دنبال می‌شود و شاهد سبز پوشی عمده نماد‌های گروه از جمله فملی، فخوز و کاوه هستیم. ذوب با رشد بیش از ۳ درصد در قیمت ۳۸۲ تومان دنبال می‌شود. ارفع پیشروی بیش از ۲ درصدی دارد.

شبندر، شپنا و پالایش منفی شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید