شاخص بورس باز هم ریخت /

سقوط پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها و خودرویی‌ها در بورس امروز +اینفو

کدخبر: ۴۰۷۸۱۴
در معاملات امروز -شنبه 4 اردیبهشت- قیمت سهام اغلب شرکت‌های پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها و خودرویی‌ها کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با ریزش 7 هزار و 711 واحدی به رقم یک میلیون و 199 هزار و 335 واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز هزار و  16 واحد پائین آمد و در سطح 429 هزار و 61 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 47 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 681 واحد رسید.

بورس

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «فارس»، «شستا» و «فولاد» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را بر افت شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای فملی، افق و وکار بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فملی صدرنشین است و شستا و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز آریا، بگیلان و دماوند پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

گروه‌های قرمز بازار 

در معاملات امروز -شنبه 4 اردیبهشت- قیمت سهام اغلب شرکت‌های پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها و خودرویی‌ها کاهش یافت. 

کاهش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 3 هزار و 461 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه 62 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 14 درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته به رقم هزار و 766 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز چهار‌شنبه 8 درصد افزایش یافت و در رقم 52 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 8 درصد افزایش یافت و 4 هزار و 557 میلیارد تومان شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید