​ شاخص بورس موقتی مثبت میشود؟

4 پیش بینی از بورس/خریدها رونق گرفت

کدخبر: ۴۰۸۴۱۰
اقتصادنیوز: با تقویت سمت تقاضا در روز دوشنبه، احتمال بهبود معاملات انتظار می‌رود اما ممکن است این روند تنها به روز بسنده کند و در روز پایانی هفته اوضاع دوباره تغییر کند.
4 پیش بینی از بورس/خریدها رونق گرفت

به گزارش اقتصادنیوز، با بهتر شدن سمت تقاضا که با خرید حقوقی‌ها از روز دوشنبه شکل گرفت، حالا احتمال سبزپوشی شاخص کل از امروز بسیار انتظار میرود. گرچه شاخص کل ممکن است در سه شنبه دوباره قصد فرار از عقب گرد شاخص کل به عدد 6 رقمی داشته باشد اما از روز چهارشنبه این موج عرضه دوباره ممکن است مسیر بازار را تغییر دهد.

از این منظر، تقویت جریان تقاضا در روز دوشنبه و ادامه آن در روز سه شنبه میتواند موقتی باشد. حالا به نظر میرسد همه چیز به جریان سمت تقاضا و توان حقوقی‌ها بستگی دارد. در این موقعیت سیاست‌گذار باید بهترین وضع را برای بهبود شرایط کنونی اعمال کند و این احتمال را باید به انتظار نشست.

پیش بینی امروز شاخص بورس

علیرضا عزیزالهی | کارشناس بازار سرمایه

طی معاملات روز دوشنبه شاهد جمع آوری صفوف فروش در نمادهای شاخص ساز و رنج مثبت در برخی از این نمادها بودیم. شاخص کل به لطف تاثیر مثبت نمادهای شاخص ساز در نهایت با افت اندک حدود 900 واحدی به کار خود پایان داد. 

قرار بود جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه با دستور کار تصمیم‌گیری خصوص  بورس برگزار بود.

از اوسط سال گذشته با آغاز ریزش بورس، وعده‌های زیادی توسط مسئولین داده شد و هیچ کدام اجرا نشد. همین امر سبب شد علاوه بر ابهامات سیاسی از جمله برجام و انتخابات ریاست جمهوری، بی‌اعتمادی و بدبینی سهامدران نسبت به این وعده‌ها هر روز بیشتر شود و بازار به نقطه‌ای که الان قرار دارد برسد. ترمیم این اعتماد از دست رفته نیازمند عزمی جدی و البته ادامه‌‌دار است. با رنج مثبت کشیدن یک روز و دو روز در سهم‌های شاخص ساز نمی‌توان انتظار داشت حال و روز بازار مساعد شود.

پیش‌بینی می‌شود امروز شاهد افزایش عرضه در بازار باشیم.

بورس

سبزپوشی احتمالی شاخص کل

امیرحسین واعظ | کارشناس بازار سرمایه

کیفیت و کمیت اخبار در حاشیه بورس افزایش پیدا کرده است و نقل قول‌های متعددی از مسئولان در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. اگر بخواهیم اخبار را از حیث درجه اهمیت برای بورس اولویت‌بندی کنیم، نتایج جلسات دولت و مجلس با مسئولان سازمان بورس و بررسی وضعیت این بازار در جلسه هماهنگی اقتصادی سران قوا برای سهامداران جذابیت و اهمیت بیشتری دارد. پس از آن، اخبار مذاکرات وین و همچنین آرایش  نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در جایگاه بعدی قرار دارد. با این حال همین حجم از اخبار، امروز حرکتی  هر چند کوچک در بازار ایجاد کرد.

 حجم معاملات در برخی شرکت‌ها همانند ایران خودرو افزایش یافت و صف فروششان در چند نوبت جمع شد.  برخی شرکت‌ها همانند صنایع ملی مس به صف خرید رسیدند. شاخص کل نیز که با افت چند هزار واحدی کار خود را آغاز کرده بود،

در نهایت بازار روز دوشنبه با افت کمتر از هزار واحد به استقبال معاملات امروز رفت. با توجه به بهبود جو بازار در معاملات امروز و در شرایطی که حقوقی‌ها حمایت روز دوشنبه خود را در روزهای بعدی نیز ادامه دهند، میتوان انتظار داشت در معاملات امروز، نماگر بازار سبزپوش شود. با این حال نمی توان سبزپوشی احتمالی شاخص‌کل را به بازگشت  کلی بازار تعمیم داد.

 

در اکوایران ببینید:رشد شاخص کل ادامه دار خواهد بود؟

عروسمان زیر لفظی میخواهد؟/ حقوقی ها دست به خرید شدند

ابراهیم جباری | کارشناس بازار سرمایه

بالاخره حقوقی #خساپا خرید حجمی انجام داد. اتفاقی که شاید مدتها منتظر آن بودیم. طی دو هفته اخیر حقوقی های بانکی حجم خرید زیادی داشتند، و نسبت خرید به فروششان برتری دارد.

حقوقی گروه خودرویی اما، قدری با نوسانات اقدام به خرید نمود و نسبت خرید و فروش یکسانی داشت. اما در هفته جاری، شاهد خریدهای بهتری از حقوقی های خودرویی بودیم.

کندل های روزانه در نمودار شاخص کل سنکو اسپن B را از دست داده اند اما در تایم فریم هفتگی کماکان کف ابر کومو مانند بتن عمل کرده و محکم و استوار فشار عرضه را گرفته است.

معمولا اخبار بیرونی با رفتارهای تکنیکالی نمودارها همبستگی آهنگینی دارند که شاهد بودیم در روز جاری، اخبار مثبتی نیز صادر گردید.

عده زیادی ریزش اخیر را با ریزش های دهه گذشته مقایسه می‌کنند. اما تفاوت هایی‌ در این ریزش با ریزش های گذشته وجود دارد که نباید از آنها غافل بود:

۱. تعداد کدهای صادرشده در سالهای اخیر بسیار زیاد بوده بالای ۳۰ درصد از جمعیت ایران به طور‌ موثر و با ضریب مشخص راندمان در حال فعالیتدر بازار هستند

۲. میزان مشارکت و برگزاری کلاسهای آموزشی بورس در سالهای اخیر بیشتر بوده، و با علم به اینکه تعداد زیادی از اهالی بازار آموزش ندیده اند، اما آموزش دیده های بازار نیز کم نیستند

۳. ابزار رسانه ای و تاثیر گذاری آنها در سالهای اخیر نقش به سزایی در شکل گیری رویدادهای اجتماعی داشته اند که بورس نیز از قاعده مستثنی نبوده است.

به هر روی خداوند متعال نیز در آیات قرآن مجید نیز میفرماید : استعینوا بالصبر... استعانت از صبر، یک رفتار مقدس و البته حرفه ای است که نتایج مبارک و مشخصی را به ارمغان می آورد. انتهای این بازی صعود است و لاغیر، باید هوشیار بود که آسایش پس از این سختی را از دست نداد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید