مهمترین پیام های ناظر بازار سهام 22 اردیبهشت 1400

معامله سه نمادی که به تایید ناظر بازار نرسید/ همه منتظر شنبه هستند

کدخبر: ۴۱۱۸۷۴
اقتصادنیوز: بخشی از معاملات در سه نماد شاخص ساز پارسان، شبندر و شپنا به تایید ناظر بازار نرسید.
معامله سه نمادی که به تایید ناظر بازار نرسید/ همه منتظر شنبه هستند

به گزارش اقتصادنیوز، مطابق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از روز شنبه 25 اردیبهشت دامنه نوسان قیمت در همه نمادهای معاملاتی بازارهای بورس اوراق بهادار تهران به +/-5 درصد و دامنه نوسان صندوق های قابل معامله به +/-10 درصد تغییر می یابد.همچنین حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا در تمامی نمادهای معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران به 15 میلیارد ریال تغییر خواهد یافت

در دادوستدهای روز چهارشنه بخشی از معاملات انجام شده در نمادهای #پارسان، #شبندر و #شپنا به تایید ناظر بازار نرسید. همچنین در فرابورس نمادهای معاملاتی (تملی7081) و (تملی7091) به تایید ناظر بازار نرسید. در این روز داده گستر عصر نوین(های وب) نوش مازندران(غنوش)،صنعتی پارس مینو(غپینو)مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی شدند.

در فرابورس نیز، عرضه‌های اولیه بازار سرمایه در سال جاری، روز چهارشنبه با عرضه اولیه سهام شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان در بازار دوم فرابورس ‌کلید خورد که در جریان آن هر سهم این شرکت در نماد معاملاتی «فگستر» 6179 ریال قیمت خورد.‌ در این عرضه اولیه، تعداد ۲ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۳۰۲ کد معاملاتی مشارکت کردند که به هر یک از ۲ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۹۲۵ ‌کد، حداکثر 29 سهم فگستر اختصاص یافت و دارندگان این کدها از امروز سهامدار این شرکت شدند.‌

همچنین پیرو عرضه اولیه سهام شرکت گسترش روی ایرانیان (فگستر1)، همزمان با تخصیص سهام شرکت، معادل دارایی هریک از خریداران سهام در نماد معاملاتی مذکور در روز عرضه اولیه ، دارایی اوراق اختیار فروش تبعی با هدف بیمه سهام در نماد معاملاتی فگسترتبعی0102 تخصیص می یابد. در این میان تعداد 10 میلیون سهم از سهام شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (سهامی عام) در نماد معاملاتی (فگستر4) روز شنبه 25 اردیبهشت مطابق با مقادیر تعیین شده در اطلاعیه مذکور به صندوق های سرمایه گذاری عرضه میشود.

در فرابورس اعلام شد، بازارگردانی به روش مبتنی بر حراج در نماد «غپونه1» و «فگستر1» از روز یکشنبه 26 اردیبهشت آغاز میشود. همچنین اطلاعیه عرضه واحدهای سرمایه گذاری تعهد شده و تأدیه نشده صندوق سرمایه گذاری اعتبار سرمایه نوآفرین 70 درصد تأدیه از روز یکشنبه 26 اردیبهشت تا 29 اردیبهشت منتشر شد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید