روز افت قیمت سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری؛

توقف روند صعودی بورس/شاخص عقب نشینی کرد

کدخبر: ۴۱۶۰۸۲
روند صعودی شاخص کل بورس پایتخت پس از 3 روز متوقف شد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت 10 هزار و 963 واحدی به رقم یک میلیون و 145  هزار و 970  واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز 2 هزار و 535 واحد افت کرد و در سطح 382 هزار و 996 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 117 واحد نزول کرد و به رقم 17 هزار و 724 واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «فملی»، «فولاد» و «وبملت» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و غزر و برکت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فگستر، فتوسا و چخزر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌های قرمز بازار

در روز نزول شاخص‌های بورس، قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌های سرمایه‌گذاری‌ها (مانند وبیمه، ونیکی، وسخوز، ونیرو، وخارزم و وسپهر)، شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی (مانند شستا، وبانک، وغدیر و وصندوق) و خودرو و ساخت قطعات (مانند خودرو، خساپا، خگستر و خبهمن) کاهش یافت. 

بورس

خروج پول حقیقی 

روز دوشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود و رقم خروج پول حقیقی به 559 میلیارد تومان رسید. 

در معاملات امروز بیش ترین خروج پول حقیقی به سهام وتجارت (بانک تجارت)  تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 49 میلیارد تومان بود. پس از وتجارت، غصینو (شرکت صنعتی مینو) و وبملت (بانک ملت) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

رکود معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 10 هزار و 359 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌یکشنبه 18 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 27 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 538 میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز یکشنبه 10 درصد کاهش یافت و در رقم 365 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 0.4 درصد کاهش یافت و 3 هزار و 54 میلیارد تومان شد.

شرکت صنایع غذایی کورش (با نماد معاملاتی غکورش) با صف‌ خرید 256 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از غکورش، فتوسا (شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان) و فگستر (گسترش صنایع روی ایرانیان) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به بنو (بیمه تجارت نو) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 148 میلیارد تومانی داشت. پس از بنو، سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) و خزر (فنرسازی زر) و  بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید