گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار سهام پایتخت

تقاضای بورس بازان ذوب شد/ تک نمادی که خوش درخشید

کدخبر: ۴۵۴۷۲۹
اقتصادنیوز: امروز 24 آبان 1400 فروشندگان صف های خرید ابتدای معاملات را با تشکیل صف های فروش ذوب کردند و جریان خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام همچنان ادامه دارد.
تقاضای بورس بازان ذوب شد/ تک نمادی که خوش درخشید

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات امروز بازار سهام با فشار فروشندگان و و قرار گرفتن شاخص در مسیر دوباره نزولی به پایان رسید. بدین ترتیب شاخص کل با 26 هزار واحد (معادل 1.81 درصد) افت به نقطه 1.416 میلیون واحد رسید و دوباره به لبه خروج کانال 1.4 میلیون واحد نزدیک شد. شاخص کل هم وزن نیز با 4.1 هزار واحد (معادل 1.06 درصد) در نقطه 384.8 هزار واحد ایستاد.

فولاد، فارس و فملی بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص داشتند و این در حالی بود که شستا، کچاد و شپنا نیز با همان اثرگذاری شاخص را خط نزولی هدایت کردند. تنها نماد بورس بود که با بازدهی 50 درصدی بیشترین فشار را برای ممانعت از افت بیشتر شاخص به انجام رساند که البته فایده ملموسی نداشت.

شاخص کل فرابورس هم با کاهش 242 واحدی به نقطه 20.3 هزار واحد رسید که البته آریا، زاگرس، شگویا، ذوب و فرابورس بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشتند. غصینو به عنوان یکی از نمادهای پربازده در معاملات امروز نتوانست ممانعتی در جلوگیری از افت بیشتر شاخص کل فرابورس ایجاد کند. 

البته ارزش کل معاملات بازار سهام 72.6 هزار میلیارد تومان برآورد شد که سهم معاملات خُرد سهام 4.7 هزار میلیارد تومان برآورد شد. تراز پول حقیقی ها برای سهام منفی و برای صندوق های با درآمد ثابت مثبت شد؛ بدین ترتیب امروز تراز پول اشخاص حقیقی در سهام به عدد منفی 549.2 میلیارد تومان رسید.برای صندوق های با درآمد ثابت این عدد مثبت 26.2 میلیارد تومان بود. در معاملات امروز (دوشنبه) البته اوراقی دیگر با سهم 93 درصد اوراق درآمدثابت در ارزش معاملات رقم زده شد (فرابورس ایران، میزبان عملیات بازار بازار بانک مرکزی روزهای دوشنبه است).

ورود و خروج پول ها از بازار

بیشترین ورود پول حقیقی ها برای سهم بورس (روز بازگشایی) با 112.2 میلیارد تومان بود که در پایان معاملات امروز با 50 درصد بازدهی به کار خود پایان داد. سمگا، با 40.5 میلیارد تومان، شپنا با 37.3 میلیارد تومان، فولاد با 30.3 میلیارد تومان، تپکو با 29.4 میلیارد تومان، وبملت با 21.9 میلیارد تومان و شستا با 21.1 میلیارد تومان در صدر بیشترین خروجی پول حقیقی ها قرار داشتند.

حقوقی ها هم موقعیت های خرید را در سه شاخص ساز فولاد، شستا و فارس و یک نماد بانکی وبملت و یک نماد بیمه ای ملت به ثبت رساندند. هر چند که موقعیت های فروش حقوقی ها در نمادهای فخوز و خگستر به ثبت رسید.

سرانه معامله حقیقی ها هم به نفع فروشندگان به ثبت رسید؛ سرانه رید حقیقی ها 15.6 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها 16.2 میلیون تومان به ثبت رسید.

ارزش اولیه صف های خرید درحالی 1404 میلیارد تومان بود که در پایان به بیش از یک چهارم معادل 329.4 میلیارد تومان تقلیل و کاهش یافت. صف های فروش اما برعکس صف های خرید با ارزش 233.4 میلیارد تومان در ابتدای معاملات روبه رو بود که در پایان معاملات امروز به 707.7 میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین نسبت تعداد نمادهای دارای صف فروش بیش از 2 برابر تعداد نمادهای دارای صف خرید بود. ارزیابی روندها نشان میدهد که فروشندگان نسبت به روزهای قبل تر با توان بسیار بیشتری تقاضای ابتدای معاملات را ذوب کردند.

کدام سهم ها پربازده بودند

بیشترین بازدهی در معاملات امروز در بورس برای بورس با 50.68 درصد بود. غنوش و کساپا دیگر سهم هایی بودند که با 4.99 درصد بیشترین بازدهی را در بورس به ثبت رساندند. بیشترین بازدهی در معاملات امروز فرابورس نیز برای میهن با 4.99 درصد بود.

بیشترین کاهش قیمت در بورس برای انرژی 3 با 4.99 درصد بود. ستران و غشان نیز با 4.8 درصد بیشترین کاهش قیمت را در بورس به ثبت رساندند. در فرابورس نیز بالاس با 4.87 درصد بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد.

بیشترین حجم معاملات در بورس برای نمادهای بانکی (وتجارت، وبملت)، خودرویی (خبهمن و خگستر) و نماد بورس بود. بیشترین کاهش ارزش بازاری هم برای فولاد، فارس، فملی و شستا بود.در فرابورس بیشترین حجم معاملات برای کرمان و سمگا بود. بیشترین گاهش ارزش بازار هم برای نماد آریا، زاگرس، شگویا، ذوب و فرابورس بود.همچنین بیشترین نسبت حجم به شناوری در معاملات امروز برای دو نماد چکاوه و ولقمان با 12.6 درصد بود.

  • Hotel-Revenue-Forecast
  • سناریت
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید