عوامل نزولی شدن بازار سهام

پیش بینی واکنش بورس به بسته تحرک مالی

کدخبر: ۴۶۱۹۰۷
اقتصادنیوز:پیش بینی بورس امروز نشان می دهد بازار سهام روز چهارشنبه در صورتی که به رخدادها واکنش مثبت نشان دهد، در یک نوسان محدود دنبال و از شدت فشار عرضه ها کاسته می شود.
پیش بینی واکنش بورس به بسته تحرک مالی

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات امروز بازار سهام در شرایطی آغاز می شود که فروشندگان اختیار بازار را در دست دارند و معامله گران حقیقی در تردید همچنان در حال خروج پول هایشان از بازار هستند.

سقوط قیمت مرغ به کمتر از نرخ مصوب

فوری/ میزان افزایش حقوق معلمان براساس نظام رتبه بندی مشخص شد

طعنه معنادار همتی به لایحه بودجه 1401/ هیچ کشوری بدون ارتباط خارجی بانک هایش توسعه نمی یابد!

عوامل نزولی شدن بازار سهام

چشم انداز مبهم از آینده اقتصاد ایران با توجه به سیگنال های متفاوت از مذاکرات برجامی وین و تقلیل انتظارات خوش بینانه از بودجه بازار را در شرایط نزولی قرار داده است. 

البته روز سه شنبه سمت تقاضا برای شاخص سازها تا دقایق پایانی به بازگشت شاخص کمک کرد اما نتوانست کاری از پیش ببرد، هر چند که کوچکترهای بازار همسو با بزرگترها عمل نکردند.

بورس به استقبال بسته تحرک مالی می رود؟

با انتشار خبر مربوط به بسته تحرک مالی بورس وزارت اقتصاد حالا اما به نظر می رسد بازار در واکنش های لحظه ای امروز تا حدی با نگاه مثبت به این رویداد واکنش نشان دهد. هر چند که رفتار معامله گران حقیقی نشان داده چون تابعی از هیجان قرار دارد، چندان با تحلیل به سراغ رویدادها نخواهد رفت. 

بازار سهام گرفتار رکود

همسو با این اتفاقات، در روز چهارشنبه فشار عرضه پایدار می ماند و به همین خاطر خروج از این وضعیت دشوار است. هر چند که بررسی روند معاملات نشان میدهد بازار در یک شرایط رکودی به سر می برد که خروج از آن کار آسانی نیست. بازگشت اعتماد به کارزار بازار یکی از شوک هایی خواهد بود که می تواند بازار را منطقی تر کند، هر چند که عملی شدن این رخداد هم در یک بازه زمانی کوتاه مدت تا حدی سخت و بعید است. 

شرایط شکننده و آسیب پذیر بورس

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نشان می دهد بازار سهام روز چهارشنبه در صورتی که به رخدادها واکنش مثبت نشان دهد، در یک نوسان محدود دنبال و از شدت فشار عرضه ها کاسته می شود.

البته به دلیل پایین بودن ارزش معاملات خُرد و عدم ورود پول حقیقی ها به بازار سهام، شرایط بسیار آسیب‌پذیر و شکننده است.  با این وصف معاملات چهارشنبه بعید است حاوی تغییر اساسی یا بنیادی در روند معاملات باشد. 

  • 2
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید