فاز سوم یک پتروشیمی که به خاطر کمبود گاز قطع شد

کدخبر: ۴۶۵۴۷۱
فاز سوم یک شرکت پتروشیمی پردیس به دلیل کمبود گاز بیش از یک ماه است که قطع است.
فاز سوم یک پتروشیمی که به خاطر کمبود گاز قطع شد

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از فارس، غلامرضا جمشیدی مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس در گفتگویی با اشاره به عملکرد این پتروشیمی‌ در سال جاری اظهار داشت: امسال از منظر تولید و فروش محصولات شرایط مناسبی داشتیم و همکاری‌های موثری در کارگروه نفت و گاز پارسیان و کارگروه اوره رقم خورد و با این هم‌افزایی‌ها توانستیم قیمت جهانی اوره را به بالاترین حد ممکن به 880 دلار بر تن برسانیم که یک رقم بی‌نظیر است. ما نهایت استفاده را از فروش اوره با قیمت بالا بردیم.

قطعی گاز پتروشیمی پردیس از یک ماه گذشت

وی با اشاره به تداوم اعمال محدودیت ارسال گاز موردنیاز افزود: اما با وجود فرصت مناسب ارزآوری برای کشور، بیش از یک ماه است که تولید فاز سوم پتروشیمی پردیس به دلیل کمبود گاز متوقف شده است. اولویت فعلی وزارت نفت تامین گاز در بخش خانگی است و به همین دلیل فاز سوم ما از مدار خارج شده است.

جمشیدی گفت: توقف تولید اوره در کشور امنیت غذایی را به خطر می‌اندازد و ما در انجام تعهدات خود به کشاورزها دچار مشکل می‌شویم. نکته بد ماجرا این است که هنوز معلوم نیست چه زمانی گاز موردنیاز فاز سوم پتروشیمی پردیس وصل خواهد شد.

‌مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس گفت: سه فاز پتروشیمی پردیس سالانه 5.3 میلیون تن اوره و آمونیاک تولید می‌کند که 3 میلیون تن از تولید مربوط به اوره و 2 میلیون تن آمونیاک است؛ در این مدت عدم‌النفع قطع گاز در پتروشیمی پردیس حدود 2 هزار میلیارد تومان بوده است.

سال گذشته فقط 16 روز فاز سوم پتروشیمی پردیس از مدار خارج شده بود

وی اظهار داشت: در سال گذشته فقط 16 روز فاز سوم پتروشیمی پردیس به دلیل کمبود گاز از مدار خارج شده بود ولی الان بیش از یک ماه از توقف تولید در فاز سوم گذشته است و معلوم نیست تا کی ادامه‌دار خواهد بود.

جمشیدی‌ گفت: تولید همه محصولات کشاوزی کشور تقریبا به اوره وابسته است، از طرفی از جنبه صادراتی نیز اوج فروش اوره در پاییز و زمستان است که به دلیل مصرف بالای گاز در بخش خانگی، کشور از ارز صادراتی آن محروم شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید