خلاصه عملکرد بازار سهام سه شنبه 14 دی 1400

بورس دست فروشندگان افتاد/ پولی که حقیقی ها از بازار سهام خارج کردند

کدخبر: ۴۶۶۸۸۹
اقتصادنیوز: حقیقی ها در روز سه شنبه همچنان با تردید بازار سهام را به پایان رساندند.
بورس دست فروشندگان افتاد/ پولی که حقیقی ها از بازار سهام خارج کردند

به گزارش اقتصادنیوز ، شاخص ها در بورس و فرابورس در روز سه شنبه با ریزش پیگیری شد. شاخص کل بورس با افت 0.96 درصدی (معادل 13.2 هزار واحد) در نقطه 1.362 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افت 0.9 درصدی (معادل 3.26 هزار احد) در نقطه 359.9 هزار واحد ایستاد. فولاد، کچاد، شپدیس، فارس و شبندر جزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل بورس داشتند.ارزش کل معاملات بازار سهام 7.2 هزار میلیارد تومان برآورد شد که 2.51 هزار میلیارد تومان آن برای ارزش معاملات خُرد بود.

تراز پول حقیقی ها هم متفاوت بود؛ بدین ترتیب حقیقی ها 426.5 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردندو 63.1 میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

بیشترین ورودی حقیقی ها در بورس

بیشترین ورود پول حقیقی ها برای دو نماد وگردش با 10.1 میلیارد تومان و شزنگ با 7.7 میلیار تومان بود. دو نماد انرژی با 6.1 میلیار تومان و قنقش با 5.9 میلیارد تومان شاهد بیشترین ورودی پول حقیقی ها بود.در این میان بیشترین خروجی پول حقیقی ها هم از نماد میدکو با 7.12 میلیارد تومان بود که در چند ماه اخیر بی سابقه بود. حقیقی ها در نماد فملی با 24.8 میلیارد تومان، در نماد فولاد با 19.3 میلیارد تومان، در نماد خبهمن با 12.5 میلیارد تومان و در نماد خنصیر با 11.4 میلیارد تومان شاهد بیشترین خروج پول از بازار بود.

حقوقی ها هم در نمادهای فملی، وبملت، اتکام، ملت و خودرو بیشترین موقعیت خرید و در صندوق های سرمایه گذاری بیشترین موقعیت فروش ایجاد کردند. 

سرانه معامله حقیقی ها نیز به نفع فروشندگان بود؛ بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی ها 11 میلیون تومان بود و سرانه فروش حقیقی ها 14.4 میلیون تومان بود. ارزش صف های خرید از 393.2 میلیارد تومان به 95.3 میلیارد تومان تقلیل یافت. ارزش صف های فروش نیز از 438.3 میلیارد تومان به 542.7 میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای دارای صف فروش (102 نماد) بیش از 2 برابر تعداد نمادهای دارای صف خرید بود. شکاف میان صف های فروش و خرید به نفع فروشندگان در معاملات امروز به پایان رسید.

کدام سهم ها در بورس و فرابورس بیشترین بازدهی را داشتند

بیشترین نسبت حجم به شناوری برای نماد شزنگ با 13.8 درصد بود.  البته حقیقی ها در شزنگ هم بیشترین ورودی پول را هم داشتند اما بازدهی این نماد 0.9 درصد منفی بود.

بیشترین بازدهی مثبت در بورس برای نماد خمحور با 4.88 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت در بورس برای نماد تکشا با 4.82 درصد بود.بیشترین حجم معاملات در بورس برای نمادهای خودرویی و قطعه ساز (خودرو، خپارس، خساپا و خاهن) بود. د

در بورس برترین گروه های صنعت براساس ارزش معاملات، برای گروه های فلزات اساسی، خودرو، شیمیایی، و کانه های فلزی بود. 

در فرابورس هم بیشترین بازدهی مثبت در بورس برای نماد شتوکا با 4.47 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای نماد زبینا با 4.86 درصد بود. بیشترین حجم معاملات هم در فرابورس برای نماد کارا  بکهنوج بود. 

  • 3
  • 5
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید