گزارش عملکرد بازار سهام شنبه 16 بهمن 1400

صعود لرزان شاخص بورس/ نکته مثبت معاملات سهام

کدخبر: ۴۷۴۲۴۵
اقتصادنیوز: شاخص کل بورس در روزی که ارزش معاملات دوباره مسیر صعودی را در پیش گرفت، در کانال 1.3 میلیون واحدی باقی ماند.
صعود لرزان شاخص بورس/ نکته مثبت معاملات سهام

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در روز ابتدایی هفته همچنان در همان کانال 1.3 میلیون واحد دنبال میشود. نکته مثبت معاملات بازار سهام در این روز مثبت شدن شاخص کل بورس بود. البته شاخص کل هم وزن بورس در محدوده منفی دنبال شد.

ارزش کل معاملات بورس و فرابورس رشد کرد

شاخص کل بورس با افزایش 3.2 هزار واحد (معادل 0.25 درصد) در نقطه 1.304 میلیون واحد ایستاد. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با 308 واحد نزول (معادل 0.09 درصد ) در نقطه 332.7 هزار واحد ایستاد.

شتران، وبملت، وتجارت، شبندر و ومعادن جزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. همچنین شاخص کل فرابورس با 36.9 واحد افت در نقطه 17.6 هزار واحد ایستاد. زاگرس، آریا، وملل و فرابورس هم شاهد بیشترین تاثیر در افت قیمت شاخص کل فرابورس داشتند.

ارزش کل معاملات بازار سهام 11.1 هزار میلیارد تومان برآورد شد که نسبه به معاملات هفته گذشته همچنان مسیر بهتری را دنبال میکند. سهم ارزش معاملات خرد سهام 3.13 هزار میلیارد تومان بود.

حقیقی ها همچنان از بورس و فرابورس می گریزند

همچنین تراز پول حقیقی ها نسبت به بازار سهام همچنان منفی بود. بدین ترتیب حقیقی ها 352 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند و 45.6 میلیارد تومان به صندوق های با درآمد ثابت وارد کردند. 

حقیقی ها در نماد تجلی با 58.8 میلیارد تومان بیشترین ورودی پول را به ثبت رساند. در شزنگ هم حقیقی ها 6 میلیارد تومان پول وارد کردند. بیشترین خروجی پول حقیقی ها هم در نماد فولاد با 56.3 میلیارد تومان بود. البته حقیقی ها در نمادهای فملی با 29.6 میلیارد تومان، وگردش با 23.3 میلیارد تومان، اتکای با 13.2 میلیارد تومان، سمگا با 11.5 میلیار تومان شاهد بیشترین خروجی پول بودند. 

حقوقی ها نیز در نمادهای وبصادر، فملی، خودرو، شبندر و شپنا شاهد تشکیل بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای فاذر و وتجارت شاهد تشکیل موقعیت های فروش بودند.

سرانه معامله حقیقی ها هم مثبت 0.9 میلیون تومان به نفع خریداران بود. سرانه خرید حقیقی ها 13.9 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها نیز 13 میلیون تومان برآورد شد. 

صف های خرید و فروش در بورس و فرابورس به شرایط برابر رسیدند

ارزش صف های خرید نیز از 641.1 میلیارد تومان به 243.2 میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش هم از 171.4 میلیارد تومان به 275.9 میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای دارای صف فروش (110 نماد) نسبت به تعداد نمادهای دارای صف خرید (79 نماد) رسید. اگرچه توان صف های فروش نسبت به توان صف های فروش نسبتا برابر بود اما تعداد نمادهایی که دارای صف فروش بودند نسبت به نمادهایی که دارای سف خرید بودند، بیشتر بود.

بیشترین نسبت حجم به شناوری هم برای نماد شزنگ با 18.5 درصد بود که شاهد ورودی پول حقیقی ها هم بود. تجهیز نیروی زنگان جزو نمادهای پُرریسک بازار پایه زرد فرابورس امروز اگرچه 4.07 درصد افت قیمت داشت اما شرایط متعادلی را پشت سر گذاشت. 

در بورس، بیشترین بادزهی را شسینا و وآذر با 5 درصد مثبت به ثبت رساندند.بیشترین کاهش قیمت هم برای نماد غدشت با 6.08 درصد بود. بیشترین حجم معاملات برای نمادهای خودرویی خساپا و خودرو و نمادهای بانکی وتجارت و وبملت و نماد شتران و فاذر بود.بیشترین کاهش ارزش بازار در بورس هم برای نمادهای پارسان، شنفت، وپخش، کالا و اخابر بود. برترین گروه های صنعت در بورس برای گروه فلزات اساسی، خودرو، فرآورده نفتی، بانک ها و شیمیایی ها بود.

در فرابورس بیشترین بازدهی برای کشرق و کزغال با 4.96 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای غگلستا با 4.4 درصد بود. بیشترین حجم معاملات در فرابورس برای نمادهای تجلی، کرمان بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نمادهای زاگرس، آریا، فرابورس، وملل و صبا بود.

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید