خلاصه عملکرد بازار سهام یکشنبه 17 بهمن 1400

ورق برگشت/ خروج شتابان حقیقی هااز بورس

کدخبر: ۴۷۴۴۸۶
اقتصادنیوز:امروز 17 بهمن 1400 شاخص کل بورس دوباره به کانال 1.2 میلیون واحد عقب نشینی کرد.
ورق برگشت/ خروج شتابان حقیقی هااز بورس

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام بالاخره پس از مقاومت بالای حقوقی ها، کانال 1.3 میلیون واحد را که به سختی بدست آمده بود، به راحتی از دست داد. در معاملات امروز شاخص کل بورس با افت 22.4 هزار واحد (معادل 1.72 درصد) در نقطه 1.281 میلیون واحد ایستاد.

حقیقی ها از کدام سهم ها خارج شدند

همچنین شاخص کل هم وزن بورس نیز با 6.2 هزار واحد افت (معادل 1.87 درصد) در نقطه 326.5 هزار واحد ایستاد.پارسان، فولاد، وغدیر، شبندر، شپنا، فملی و نوری جزو نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل بورس داشتند و البته با بیشترین کاهش ارزش بازار هم روبه رو شدند.

همچنین آریا، زاگرس، شگویا، شاوان و صبا نیز جزو نمادهایی بودند که با بیشترین کاهش ارزش بازار، شاخص کل فرابورس را با افت 247 واحدی در نقطه 17.3 هزار واحد قرار دادند.

ارزش کل معاملات  در بازار امروز 10.6 هزار میلیارد تومان بود که سهم ارزش معاملات خُرد 4.22 هزار میلیارد تومان برآورد شد. 

تراز حقیقی ها امروز هم به نفع صندوق های با درآمد ثابت بود. حقیقی ها 1442 هزار میلیارد تومان از بازار سهام خارج کرد. امروز سنگین ترین خروج پول از سهام در پنج ماه اخیر رقم خورد. #فولاد و #فملی جمعا با خروج بیش از نیم همت، در تیر راس فروش های حقیقی قرار گرفت. همچنین حقیقی ها 169.3 میلیارد پول وارد صندوق‌های با درآمد ثابت کردند.

همانطور که گفته شد بیشترین خروج پول حقیقی ها در معاملات امروز در نمادهای فولاد با 263.4 میلیارد تومان و فملی با 256.3 میلیارد تومان شکل گرفت. در نمادهای شبندر با 65.6 میلیارد تومان، وبملت با 56.9 میلیارد تومان و شتران با 56.8 میلیارد تومان شاهد بیشترین خروجی پول حقیقی ها بودیم. تنها در نماد وسرمد شاهد ورودی پول حقیقی ها با 12.9میلیارد تومان بودیم.

حقوقی ها هم در نمادهای کرازی، خودرو، فولاد، فملی و وبصادر بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای کمند و وتجارت نیز بیشترین موقعیت فروش را شکل دادند.

سرانه معامله حقیقی ها در بورس و فرابورس

سرانه معامله حقیقی ها با 5.6 میلیون تومان به نفع فروشندگان به ثبت رسید. سرانه خرید حقیقی ها 13.3 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها 18.9 میلیون تومان بود. 

ارزش صف های خرید نیز از 582.6 میلیارد تومان به 149 میلیارد تومان تقلیل یافت. ارزش صف های فروش هم از 231 میلیارد تومان به 846.1 میلیارد تومان رسید که نزدیک 8 برابر ارزش صف های خرید بود. تعداد نمادهای دارای صف فروش (296 نماد) نزدیک 7 برابر تعداد نمادهای دارای صف خرید (43 نماد) بود.

بیشترین نسبت حجم به شناوری برای مفاخر با 17.4 درصد بود. توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی در بازار اول فرابورس امروز شاهد تشکیل صف های خرید و با بازدهی 4.95 درصد روبه رو بود.

بیشترین بازدهی ها در بورس و فرابورس

در بورس بیشترین بازدهی در معاملات امروز برای نماد نمرینو با 499 درصد و بیشترین کاهش قیمت در معاملات نیز برای دو نماد کپشیر و وخارزم با 5 درصد بود. بیشترین حجم معاملات برای فملی، فولاد، وتجارت، وبصادر، وبملت و خودرو بود. فلزات اساسی، فراورده نفتی، بانک ها، شیمیایی و خودرو 5 صنعت برتر گروه صنعت بودند. 

در فرابورس هم بیشترین بازدهی قیمت برای نماد توسن با 4.31 درصد و بیشترین کاهش قیمت هم برای حسیر با 4.94 درصد بود. بیشترین حجم معاملات هم برای تجلی، کرمان و زقیام بود.

  • 2
  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید