گروه‌‌های سبز بازار سهام؛

شاخص بورس سطح حمایت را پس گرفت

کدخبر: ۴۷۴۹۴۲
اقتصادنیوز: امروز شاخص‌های بازار سهام رشد کردند و شاخص کل بورس پایتخت سطح حمایت یک میلیون و 280 هزار واحد را احیا کرد.
شاخص بورس سطح حمایت را پس گرفت

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز سه‌شنبه، 19 بهمن 1400، شاخص کل بورس تهران با افزایش 6 هزار و 702 واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 281 هزار و 169 واحد رسید. بدین ترتیب شاخص سطح حمایت یک میلیون و 280 هزار واحدی را باز پس گرفت. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد هزار و 633 واحدی در سطح 325 هزار و 620 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 132 واحد بالا آمد و در سطح 17 هزار و 506 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 264 نماد رشد قیمت داشتند که 189 نماد بورسی و 75 نماد فرابورسی بودند. همچنین 204 نماد کاهش قیمت داشتند که 139 نماد بورسی و 65 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 53 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 41 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

گروه‌‌های سبز بورس

امروز قیمت سهام تمام نمادهای گروه‌ «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» افزایش یافت و این گروه سبزترین گروه‌ بازار بود. پس از بانکی‌ها، گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» و «استخراج کانه‌های فلزی» سبزترین گروه‌های بازار بودند. 

گروه‌های کاشی و سرامیک و بیمه و صندوق‌های بازنشستگی دیگر گروه‌هایی هستند که اغلب نمادهای آن‌ها سبزپوش شدند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌های بازار سهام

امروز نمادهای «ومعادن»، «فارس» و «وبملت» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و «فولاد»، «فملی» و «کالا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «آریا» و «تجلی» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «کزغال» و «فجهان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شتران صدرنشین است و خودرو و وتجارت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای تجلی، توسن و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 85 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 301 میلیارد تومان بود که 32 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و با افزایش 5.5 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 91 میلیارد تومان رسید که 44 درصد از کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید