تحلیل معاملات بازار سهام در آخرین روزهای بهمن 1400

درجازدن شاخص های بورس تهران

کدخبر: ۴۷۶۵۷۶
اقتصادنیوز: برآیند تغییرات شاخص های بورس تهران در سه روز ابتدایی آخرین هفته بهمن ماه 1400 نشان می‌دهد روند شاخص با نوعی ثبات همراه بوده‌است.
درجازدن شاخص های بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در سه روز ابتدایی هفته در نوسان محدودی دنبال شد. شاخص کل بورس تهران در همان کانال 1.2 میلیون واحد بدون تغییرات قابل ملاحظه‌ای مسیر نوسانی را پشت سر گذاشت. شاخص کل بورس درحالی در ابتدای هفته، مسیر نزولی را دنبال کرد که در ادامه جهت شاخص تغییر کرد و دوباره با افزایش توان سمت تقاضا در نیمه دوم کانال 1.2 میلیون واحد قرار گرفت.

شاخص های بورس درجا زدند

شاخص کل بورس تهران اکنون در وضعیتی است احتمال دارد که برای روز آینده و هفته بعد در همان کانال 1.2 میلیون واحد در نیمه دوم دنبال شود. البته اگر بازار سهام تنها بر مبنای منطق شاخص های عملکردی حرکت کند، شاهد تحرکات محدود در روز چهارشنبه خواهد بود و ممکن است به تبع از سیگنال های ارسالی از وین و رفتار بورس بازان بازار از هفته آینده شاهد افزایش دامنه تحرکات در بازار سهام باشد.

با این وصف به احتمال زیاد معاملات روز چهارشنبه هم چندان تغییر محسوس و معناداری نخواهند داشت، اما برای هفته بعد بازار ممکن است دوباره شرایط جدیدی را پیگیری کند. شاخص کل بورس در هفته ای که سپری شده، در شرایطی حرکت کرده به نوعی با رفت و برگشت همراه بوده و به نوعی شاخص کل بورس درجا زده است.

خوش بینی بورس بازان به مذاکرات وین

با توجه به عدم تغییر شرایط احتمالا رفتار بورس بازان در روز چهارشنبه تابعی از سه روز پیش از تعطیلی میانه این هفته باشد.

البته بورس بازان به مذاکرات برجامی وین هم چشم دوخته‌اند و خوش بینی ها با توجه به صحبت‌های چند روز گذشته طرف‌های مذاکرات بیشتر شده است. به نظر می رسد که توافق‌ها احتمالا در ماه مارس به نتیجه برسد. با این وصف بورس بازان از این ناحیه با خوش بینی بازار را رصد می‌کنند. 

  • سناریت
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید