گزارش عملکرد بازار سهام دوشنبه 2 اسفند 1400

خریداران بورس آرایش مبارزه گرفتند

کدخبر: ۴۷۷۸۷۰
اقتصادنیوز: امروز 2 اسفند 1400 جریان پول حقیقی ها در بازار سهام دوباره مثبت شد.
خریداران بورس آرایش مبارزه گرفتند

به گزارش اقتصادنیوز ، شاخص کل بورس در روز دوشنبه دقیقا حرکت خلاف جهت روز یکشنبه انجام داد. شاخص کل بورس با افزایش 7.2 هزار واحدی (معادل 0.57 درصد) در نقطه 1.281 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش 3.4 هزار واحدی (معادل 1.07 درصد) در نقطه 327.8 هزار واحد ایستاد.

فارس، وبملت، خودرو، وتجارت و اخابر جزء نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص کل بورس داشتند.شاخص کل فرابورس نیز با افزایش 38 واحدی در نقطه 17.5 هزار واحد ایستاد. بپاس، فرابورس، فزر و غصینو جزء نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. 

جریان دوباره ورودی پول حقیقی ها به بورس و فرابورس

ارزش کل معاملات بازار سهام نیز به مثابه دوشنبه‌های هر هفته به موازات و تاثیرپذیر از معاملات اوراق بدهی دولتی، 168 هزار میلیارد تومان برآورد شد که سهم ارزش معاملات معاملات 3.4 هزار میلیارد تومان برآور شد. 

نکته جالب معاملات امروز، ورودی پول حقیقی ها به بازار سهام بود. حقیقی ها 40.4 میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند و برخلاف آن 130.5 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

این در حالی است که سرانه معامله حقیقی ها هم به نفع خریداران بود. تراز معاملاتی حقیقی ها 2.1 میلیون تومان به نفع خریداران بود. سرانه خرید حقیقی ها 15.4 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها 13.3 میلیون تومان بود.

صف های خرید در بورس و فرابورس 5 برابر صف های فروش

همچنین ارزش صف های خرید از 490.4 میلیارد تومان به 562.5 میلیارد تومان رسید. ارزش صف های فروش نیز از 127.8 میلیارد تومان به 145.8 میلیارد تومان رسید. ارزش صف های خرید و فروش هر دو مسیر افزایشی را دنبال کردند اما شکاف بین آنها نشان از فاصله نزدیک 4 برابری صف های خرید و فروش دارد که به نفع خریداران در جریان بود.

تعداد نمادهای دارای صف خرید (126 نماد) نزدیک 2 برابر تعداد نمادهای دارای صف فروش (69 نماد) بودند.وضعیت صف های خرید و فروش نشان داد که موقعیت های خرید هم بیشتر بود و هم توان خریدها بیشتر بود.

بیشترین ورودی پول حقیقی ها به بازار سهام برای نماد وبملت با 41.3 میلیارد تومان، فرابورس با 30.8 میلیارد تومان، خگستر با 24.8 میلیارد تومان، خبهمن با 14 میلیارد تومان و خودرو با 13 میلیارد تومان بود. بیشترین خروجی پول حقیقی ها هم برای نماد فملی با 25.1 میلیارد تومان، خساپا با 13.7 میلیارد تومان، اتکای با 12.3 میلیارد تومان، بپاس با 9.2 میلیارد تومان و ومعادن با 7.5 میلیارد تومان بود.

حقوقی ها هم در نمادهای فملی، خودرو، شبندر، شتران و فولاد بیشترین موقعیت خرید و در نمادهای وبملت بیشترین موقعیت فروش ایجاد کردند.

سهم پُرریسکی که به فرابورس سیگنال داد

بیشترین نسبت حجم به شناوری هم برای نماد سپرمی با 24.2 درصد بود. پرمیت به عنوان شرکت پُرریسک لغو پذیرش شده حاضر در بازار بازار پایه فرابورس هم امروز شاهد تشکیل صف های خرید 499 هزار سهمی بود. بازدهی قیمت برای این سهم 1.96 درصد بود.

در بورس کالا با افزایش 4.96 درصد بیشترین بازدهی قیمت را به ثبت رساند. انرژی (1) نیز با افت 4.98 درصد بیشترین کاهش بازدهی را به ثبت رساند. بیشترین حجم معامله را نمادهای خودرویی (خودرو، خساپا، خپارس، خگستر و خبهمن) و نمادهای بانکی (وبملت و وتجارت) به ثبت رساندند. بیشترین کاهش ارزش بازار هم در بورس برای نمادهای فولاد، فملی، پارسان، تاپیکو، انرژی 1 و پارس بود. برترین گروه های صنعت در بورس برای گروه های خودرو، بانک ها، فلزات اساسی، شیمیایی و فرآورده نفتی بود.

در فرابورس نیز  کلر با افزایش 4.91 درصدی بیشترین بازدهی را به ثبت رساند. غپآذر نیز با افت 4.03 درصدی کمترین بازدهی را به ثبت رساند. بعد از تجلی و کرمان اوراق مرابحه عام دولتی بیشترین حجم معاملات فرابورس را به خود اختصاص دادند. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نمادهای مارون، شراز، آریا، پخش، وملل و هرمز بود.

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید