گزارش اقتصادنیوز ازعملکرد بازار سهام سه شنبه 3 اسفند 1400

کاهش فاصله خریداران و فروشندگان بورس تهران

کدخبر: ۴۷۸۱۳۱
اقتصادنیوز: امروز سوم اسفندماه 1400 معاملات بازار سهام اگرچه مسیر صعودی را دنبال کرد اما فاصله خریداران و فروشندگان دوباره کم شد.
کاهش فاصله خریداران و فروشندگان بورس تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، معاملات بازار سهام در روز سه شنبه به مسیر صعودی خود ادامه داد اما نسبت به روز دوشنبه اوضاع متفاوت بود. شاخص کل بورس با افزایش 3.2 هزار واحدی (معادل 0.25 درصد) در نقطه 1.284 میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش 782 واحدی (معادل 0.24 درصد) در نقطه 328.6 هزار واحد ایستاد.

فارس، شبندر، شپنا، شتران و فملی جزء سهم‌هایی بوند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشت. شاخص کل فرابورس هم با افزایش 15.03 واحدی در نقطه 17.5 هزار واحد ایستاد. شاوان، مارون، اتکای، رنیک و حسینا جزء نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل فرابورس داشتند.

حرکت روبه جلوی معاملات خُرد در بورس و فرابورس

ارزش کل معاملات البته امروز رشد کرد و به 11 هزار میلیارد تومان رسید. سهم ارزش معاملات خُرد هم در بازار با روندی روبه جلو 3.52 هزار میلیارد تومان شد.

البته حقیقی ها برخلاف روز قبل که ورودی پول به بازار سهام داشتند، در معاملات امروز 225.8 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند و 44.3 میلیارد تومان نیز به صندوق های با درآمد ثابت وارد کردند.

سرانه معاملاتی حقیقی ها هم به نفع خریداران بود؛ بدین معنا که حقیقی ها بیشتر در موقعیت خریدار ظاهر شدند. بدین ترتیب سرانه خرید حقیقی ها 27.1 میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها 23.9 میلیون تومان بود.

سهم پرریسکی که در فرابورس سیگنال داد

ارزش صف های خرید هم از 1119.1 میلیارد تومان به 330.3 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش صف های فروش نیز از 101.8 میلیارد تومان به 172.3 میلیار تومان رسید. اگرچه ارزش صف های خرید دو برابر صف‌های فروش بود اما تعداد نمادهای دارای صف خرید (98 نماد) در شرایط برابری با تعداد نمادهای دارای صف فروش (77 نماد) روبه‌رو بود. نکته حایز اهمیت معاملات امروز، کاهش شکاف میان خریداران و فروشندگان بود.

بیشترین ورودی پول حقیقی ها در بازار سهام برای برای نمادهای شپنا با 27.6 میلیار تومان، شبندر با 16.7 میلیارد تومان، حکشتی با 15.1 میلیار دتومان، غبهنوش با 7.7 میلیارد تومان و و آریان با 7.5 میلیارد تومان بود. بیشترین خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام نیز برای نمادهای فملی با 41.5 میلیارد تومان، وشمال با 22.3 میلیارد تومان، فولاد با 20.6 میلیارد تومان، اتکای با 19.9 میلیارد تومان و وبملت با 19.1 میلیارد تومان بود.

بیشترین نسبت حجم به شناوری نیز برای نماد حاریا با 29.2 درصد بود. کشتیرانی آریا به عوان نماد پرریسک حاضر در بازار پایه نارنجی فرابورس با افزایش 1.9 درصدی در معاملات امروز در صف خرید دنبال شد.

کدام سهم ها در بورس و فرابورس سودده بودند

در بورس بیشترین افزایش قیمت را حتاید با 4.98 درصد به ثبت رساند. بیشترین کاهش قیمت را هم غدشت با 7.99 درصد به ثبت رساند. بیشترین حجم معاملات را هم نمادهای خودرویی (خودر، خپارس، خساپا) و نمادهای بانکی (وتجارت و وبملت) و فملی به ثبت رساندند. بیشترین کاهش ارزش بازار را هم نمادهای جم، پارسان، وبملت، وبصادر، تاپیکو، و غدیر به ثبت رساندند. برترین گروه های صنعت در معاملات امروز برای خودرو، فلزات اساسی، فرآورده نفتی،  بانکها و حمل و نقل بود.

در فرابورس بیشترین افزایش قیمت برای حریل با 4.95 درصد بود. بیشترین کاهش قیمت هم برای نماد غپآذر با 4.48 درصد بود. بیشترین حجم معاملات هم برای نمادهای تجلی، کرمان، اتکای، کارا، سمگا و فزر بود. بیشترین کاهش ارزش بازار هم برای نماد فرابورس، تجلی، شرانل، شکام و کزغال بود

  • 1
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید