پیش بینی بازار سهام شنبه 7 اسفندماه؛

واکنش بورس بازان ایرانی به جنگ روسیه و اوکراین

کدخبر: ۴۷۸۸۵۶
اقتصادنیوز: باید منتظر بود که بورس بازان در روز شنبه چه واکنشی به تنش های جدید جهانی بعد از حمله روسیه به اوکراین نشان خواهند داد.
واکنش بورس بازان ایرانی به جنگ روسیه و اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز ، در هفته ای که سپری شد، بازار سهام در نوسان محدود، حرکت روبه جلویی را ثبت کرد. البته شاخص کل بورس در همان نیمه دوم کانال 1.2 میلیون واحد تثبیت شد.

موقعیت احتمالی خریداران در معاملات روز شنبه بورس

با افزایش عرضه ها در اسفندماه شرایط برای سمت تقاضا سخت تر می شود اما معاملات هفته اول اسفند نشان می دهد که شاخص های عملکردی به نفع خریداران به ثبت رسید. با توجه به توان و موقعیت خریداران در برابر فروشندگان، شرایط برای اینکه خریداران در موقعیت تقاضا بتوانند دوباره شاخص کل بورس را در کانال فعلی تثبیت کنند وجود دارد. 

بررسی ها نشان می دهد که بخشی از الگوی رفتاری روز شنبه بورس بازان تابع حرکت روز قبل کاری (چهارشنبه هفته گذشته) خواهد بود که البته حرکت روبه جلوی خریداران و تثبیت شاخص کل بورس ثبت شد.

هر چند که با حمله روسیه به اوکراین و گمانه زنی ها از مذاکرات وین، احتمال دارد بورس بازان دوباره واکنش نشان دهد و مسیر شاخص را تغییر دهند اما در هر صورت فعلا رویداد یا اهرمی که بخواهد تکانه های شدیدی را به بازار وارد کند، وجود ندارد و همین مسئله میتواند الگوی رفتاری بورس بازان در روز شنبه را شبیه روزهای قبل کند.

نظرسنجی اقتصادنیوز: واکنش احتمالی بورس بازان به بحران اوکراین

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان می دهد که در شرایط معمول خریداران می توانند مانع از افت دوباره شاخص شوند، اما تغییرات شاخص محدود خواهد بود و احتمالا در شرایط خوش بینانه شاخص کل بورس در نیمه دوم همان کانال 1.2 میلیون واحد تثبیت شود.

البته با توجه به اتفاقات تازه در روابط بین الملل حمله روسیه به اوکراین و اثر این رویداد روی کامودیتی ها و احتمال بسیار زیاد روی روند مذاکرات برجامی وین، ممکن است روز شنبه واکنش بورس بازان را به دنبال داشته باشد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید